Sleipner93 Startet 17.Mai.2007 Del på Facebook Startet 17.Mai.2007 Hei. Har startet opp sleipner noen ganger og legger til den blir veldig varm på et lite punkt på toppen/blokka. Er det tett i kjølekanalen? Det blir så varmt at jeg ikke kan holde på det. Den holder seg kald og fin de andre stedene på toppen/blokka. Er det mulighet for å renske kanalen uten at topplokket tas av? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 17.Mai.2007 Del på Facebook Svart 17.Mai.2007 (redigert) Heisan du kan prøve systemrens søk på dette med søkemotor.Regner med att du ha satt ut båten din,da kan du stenge vannet inntaket ditt og ta denne slangen i en bøtte kobl på en pumpe på denne.Så tar du der vannet går ut og legge en slange fra denne i samme bøtte.Selvfølgelig så blander du vann i bøtta med systemrens eller noe annen oppskrift la dette sirkulere litt igjennom motoren og la det stå i hverfall ett døgn i motoren.Da ser du muligens att vannet blir brunt eller lignende.Du har nok noe dritt i kjølesysteme motor har nok stått en stund.Prøv dett regner med att det hjelper.Og en ting til er ikke sikker men se på termostaten på motoren din ikke sikker på hvordan det er på denne men mulig det er ett eller annet der også? Mvh Bjørn Redigert 17.Mai.2007 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
M/B Shanty Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Hei! blir litt i vilråde her... er det sleipneren på land eller er det sabben i båten?? Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabba III Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Nå vil også motoren bli varmere i nærheten av tennpluggene for eksempel, helt jevn temperatur får aldri en slik motor Det er også lite sannsynlig at det er termostat på denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Du skal faktisk ikke så mye over 40 grader C før du ikke klarer å holde på noe med hendene dine. Det høres kansje lite ut, men det er faktisk sannheten.. Da er kansje ikke det du beskriver som for varmt likevel. En dråpe vann på stedet du bemerker forteller deg om det er over eller under 100 grader. Freser det er du over... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Svart 18.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Er Sleipneren som står på land det er snakk om. Er det noen som har en god oppskrift på dette? Tviler også på at det er termostat på en motor fra 1953. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Ja akkurat det jeg lurte på også om det var termostat,Hadde en del gamle motorer før om årene i mine båter men husker ikke så mye lengre på hvordan dette var er 25 år siden jeg hadde noe tilsvarende.Lykke til videre MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabba III Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Vet ikke hvordan dette er på den aktuelle motoren, men min gamle FM er alltid veldig varm rundt tennpluggen og drammeskruen, samtidig som den delen av toppen som er mot eksosmanifolden også er ganske varm. Så lenge du kan holde hånden på deler av toppen ville jeg ikke bekymret meg så mye for dette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.