Jump to content

Sleipneren blir varm!


Sleipner93

Recommended Posts

Hei. Har startet opp sleipner noen ganger og legger til den blir veldig varm på et lite punkt på toppen/blokka. Er det tett i kjølekanalen? Det blir så varmt at jeg ikke kan holde på det. Den holder seg kald og fin de andre stedene på toppen/blokka. Er det mulighet for å renske kanalen uten at topplokket tas av?

Link to post
Share on other sites

Heisan du kan prøve systemrens søk på dette med søkemotor.Regner med att du ha satt ut båten din,da kan du stenge vannet inntaket ditt og ta denne slangen i en bøtte kobl på en pumpe på denne.Så tar du der vannet går ut og legge en slange fra denne i samme bøtte.Selvfølgelig så blander du vann i bøtta med systemrens eller noe annen oppskrift la dette sirkulere litt igjennom motoren og la det stå i hverfall ett døgn i motoren.Da ser du muligens att vannet blir brunt eller lignende.Du har nok noe dritt i kjølesysteme motor har nok stått en stund.Prøv dett regner med att det hjelper.Og en ting til er ikke sikker men se på termostaten på motoren din ikke sikker på hvordan det er på denne men mulig det er ett eller annet der også? :confused: Mvh Bjørn :flag:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Du skal faktisk ikke så mye over 40 grader C før du ikke klarer å holde på noe med hendene dine. Det høres kansje lite ut, men det er faktisk sannheten.. :wink:

Da er kansje ikke det du beskriver som for varmt likevel. En dråpe vann på stedet du bemerker forteller deg om det er over eller under 100 grader. Freser det er du over...

Link to post
Share on other sites

Ja akkurat det jeg lurte på også om det var termostat,Hadde en del gamle motorer før om årene i mine båter men husker ikke så mye lengre på hvordan dette var er 25 år siden jeg hadde noe tilsvarende.Lykke til videre MvhBjørn :confused:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvordan dette er på den aktuelle motoren, men min gamle FM er alltid veldig varm rundt tennpluggen og drammeskruen, samtidig som den delen av toppen som er mot eksosmanifolden også er ganske varm. Så lenge du kan holde hånden på deler av toppen ville jeg ikke bekymret meg så mye for dette :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...