Jump to content

Garmin GPSMAP 5008 og 5012


bliss X

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Jeg har en "tablet" PC som jeg bruker i båten (touchscreen) det fungerer utmerket men slik jeg har forstått det så vil belegget som må utenpå skjermen for å tåle berøringen ta bort litt av detaljrikdommen i bildet samt lettere reflektere sollys enn en vanlig skjerm. Disse plotterne ser jo vedlig fine ut , jeg har testet en slik men ikke i skarpt sollys

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Jeg har nettopp montert en 5012 i min skøyte, og den fungerer utmerket. Splittskjerm med et oversiktskart og et detaljkart er en gave fra Garmin til oss. Får ikke direkte sol på skjermen, og er dermed ikke plaget av fingermerket i det hele tatt.

 

Det som derimot er litt plagsomt er at oppdateringen er for rask(!) Kurspilen vimser frem og tilbake ettersom båten gynger i sjøgang, og knopmåleren merker når jeg er på vei opp en bølge, og når jeg er på vei ned. Den står å går opp og ned og det er faktisk litt slitsomt. Prøvde å stille kartet slik at det følger kursen på båten, med det dreide 20 grader i hver bølge, og ble helt ubrukelig. Nå trives jeg best med nordvendte kart uansett, så det er greit. Nå skal det sies at vi var ute i litt ruskevær, men det er vi jo stadig vekk?

 

Er det noen som vet hvordan man stiller dette, slik at vi får mer gjennomsnittverdier?

Hvis Gud ikke ville vi skulle ha trebåter, ville han ha skapt trær av polyester.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...