stsorb Startet 17.Mai.2007 Del på Facebook Startet 17.Mai.2007 Hadde en herlig tur på sjøen idag, men da jeg skulle legge jodaen (310 monaco) i plan virket ikke den ene trimplanen (flapsen).. Er ganske avhengig av disse for å få båten lett i plan, så det ble endel hekkbølger før båten kom seg opp av vannet ... Har eletriske trimplan som jeg kan kjøre manuelt og automatiskt.. Det er kun den ene som ikke virker, og nivålamper og sikringer, samt panel ser ut til å virke.... Noen som har noen råd å gi før jeg bestiller time os joda? Har forstått det som at det er sylindere som skrur flapsa opp og ned, og at de ikke er hydrauliske.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Sjekk nivået på hydraulikkolja - står en liten tank i motorrommet et eller annet sted. DA forutsetter jeg at du har hydrauliske trimplan - type Bennett e.l Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Siden du skriver at de ikke er hydrauliske er det sannsynlig Lenco du har. Her finner du owners manual med troubleshooting: http://lencomarine.com/ownersmanualwith.html Sitér dette innlegget Link to post
stsorb Svart 19.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2007 Hjertelig takk yevensen! Da har jeg litt å kose meg med i helgen. Får håpe det bare er en bagatell Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Har el. trimplan av ukjent merke. Har hatt oppe den ene og loddet kabel som var løsnet pga. rust og renset børstene for dårlig kontakt. Det var kommet noe vann inn sylinderen slik at det var noe rustdannelse i motoren. Svært enkel å de-/montere Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Har el. trimplan av ukjent merke. Den gummibelgen nederst har jeg ikke sette før, men ellers så ser alt annet av plasten ut til å komme fra de samme formene som Lenco bruker. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
avsluttet Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 (redigert) stsorb: Du har ikke vært borti med malerkosten under vårpussen? Det skal ikke mye bunnsmurning der før det setter seg fast, eller blir tregt. Redigert 20.Mai.2007 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.