Jump to content

Fryktlig varm eksosrør FM 4HK


JuB

Recommended Posts

Hei,

 

har laget meg eksos fra manidfold ned til eksosrøret som går ut bak, den biten jeg lagde går ned til den første grønne støtta til bakstarten som dere ser på bild. Jeg skjøtet en lite glipp der på 4cm med en armert eksosslange fra Tess. Glad og fornøyd kjørte jeg rundt på fjorden, begynte å ryke litt, kikka ned i motorkassa, der stod slange skikkelig oppblåst. Det viste seg at det kun var det ytterste gummibelegget, men det røyk godt fra fra eksosslangen, så jeg helte litt vann på eksosrøret jeg hadde laget, det freste skikkelig og fordampet med en gang.

 

Så jeg lurer på om eksosen blir for varm? Er det eventuelt en annen type slange jeg kan bruke til å skøyte eksosen?

 

Vannkjøring går forresten inn rett etter den eksosslangen, vannet kommer fra toppen ut i et eget rør og ned i eksosrøret.

 

fm_4hk_01.jpg

Link to post
Share on other sites

Du kan nok ikke bruke gummi her nei! Enten må du flytte slangen slik at den kommer etter der kjølevannet kommer inn i eksosen, eller så må du erstatte den med en rustfri spiralslange (kun av metall).

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...