Jump to content

Mal til Kompassrose i f.eks. bordplate-GRATIS


Fantasy

Recommended Posts

Hei. Jeg har tidligere lest flere tråder her i forumet om dyktige folk som har pusset opp både bordplater og dørker mm. med å legge inn ulike kompassroser, men jeg kunne ikke finne noen ting som kunne brukes som maler, dvs. benyttes til å skrive ut i ønsket målestokk.

Jeg har derfor designet en mal i AutoCad som Dere (forhåpentligvis) kan skrive ut i ønsket målestokk for bruk som mal til å skjære ut mønster. Fugenes bredde er forsøkt ivaretatt.

Jeg forsøker først å legge den ut som en JPG (PDF ikke mulig), med dersom Dere kan skrive ut i A3 format så tror jeg Dere år riktig målestokk. Rosen har da en diameter på 250 mm og fugebredde på 2,5 mm. Fargene jeg har lagt inn er kun ment å illustrere ett mulig fargespill.

reva.model1.jpg

 

Dere kan event. sende en epost så skal jeg sende i rigktig målestokk PDF format.

Håper og tror at dette kan være til nytte for noen her i forumet.

Mvh Fantasy

Link to post
Share on other sites

Flott Fantasy!

Du kan legge det i en zip fil og laste opp i Dokumentarkivet. Maks 10MB pr fil.

 

(Er ikke så god på dette ennå, men kommer meg vel.) Takk Ingar, skal forsøke meg med å zipe og laste opp i dokumentarkivet. Men hvilket filformat tror du er best?,. Selv trodde jeg PDF, hvor du har full mulighet til å skalere utskrift samt at men kun trenger reader som er gratis.

Mvh Fantasy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...