Jump to content

Fjernet lokk for dieselfylling:


kennilse

Recommended Posts

Hei

 

På båten er det fjernet påfyllingslokket for dieasel og flyttet til motsatt side.

Der hvor det gamle lokket stod, er det plastret over men det er ikke noe fint å se på. Det jeg lurer på, er om noen har et forslag eller vet om det finnes et blendingslokk som passer til å dekke over der hvor lokket var før.

Med lokk, så mener jeg den standard lokket som er gjenget på størrelse med en gammel 5kr.

 

Mvh

Gingolos

Redigert av Gingolos (see edit history)

Mvh

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Jeg anbefaler deg å støpe igjen hullet slik at du i fremtiden er sikker på at det er tett.

 

Jeg har lett i dokumentarkivet for å finner fremgangsmåte for nedsliping av gamle kanter i hullet til kileform og pålegging av glassfiberplater, ettersliping og avsluttende behandling med toppcoat,

 

men jeg finner ikke beksrivelsen i dokumentarkivet.

 

Jeg har nettopp gjort dette selv for å tette noen mindre hull i RIBen.

 

Det høres kanskje litt komplisert ut å støpe igjen gamle hull, men dette gir den sterkeste og sikreste håndteringen av hull ombord.

Link to post
Share on other sites

Du trenger ikke tilfeldigvis opplegg for ekstern tømming av septik ?

 

Jeg hadde "Fuel" lokk på begge sider, hvorav den ene ikke hadde slange eller var koblet til noe som helst. Lurte på hva jeg skulle gjøre med det. Da det så ble akutt behov for å bytte ut en lekk septik tank, laget jeg like godt opplegg for tømming på stasjon. Så nå er det "Waste" som står der, og morgen kommer det slange på den også :-)

 

/Are

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Det er plastret i det gamle hullet, men det er ikke noe serlig fint. Dekket er ruglete(sklisikkert) og de som har gjort dette har ikke truffet helt med hverken farge eller mønster på dekk. Det enkleste hadde vel vert å sette på en blending i samme stil som diesel og vannfylling.

Men så var det å finne dette da :nonod:

 

Mvh

Gingolos

Mvh

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Dette var smart patent,men hvordan virker det på tømme stasjon?er det en slange de tar nedi hullet eller er det en slags støvsuger de bruker?MvhBjørn

 

Mener det er en stuss som stikkes nedi. Den er regulert med en ISO standard, så det skulle være greit å få tak i riktig størrelse.

 

Jeg har aldri sett en slik selv, men hadde hørt om det, så da var det jo greit :-) Regner egentlig ikke med å få brukt den noen gang, men hvem vet ? Kanskje det blir flere stasjoner og enklere å tømme etterhvert.

 

Hullet var jo der, så det kostet meg ikke mer enn 5-6 sveisepinner, 2 meter septik slange, 1 "waste" stuss og 500 kr. på legevakta etter et kutt i langfingeren inn til beinet :wink:

 

/Are

Redigert av Fusebox (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...