SIJADA Startet 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2007 Hei , Har køpt ny båt (viking 31 86mod) har prøvd den i noen helger nå å er ganske fornøyd fornøyd så langt. Men Webasto varmeren starter og varmer i ca 20 min før den slukker og det kommer en feil meldings tekst F12. ER det noen der ute som kan fortelle hva det betyr ?. mvh SIJADA Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig webasto. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Har blitt diskutert mye her på BP , varmere av div slag .Søk så tipper jeg du finner mye her . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
silentia Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Hei Har nettopp kjøpt båt med Webasto, så jeg har ingen erfaring med den ennå. Men i manualen (Webasto Air Top 3500ST ) står det at feilmelding F12 betyr "Varmeapparatsperre". Ved andre feilmeldinger står det at man opphever feilsperren ved å slå av og på apparatet, men ved alvorlige feil, som f.eks. overoppheting, låses apparatet permanenet og feilmelding F12 eller F13 kommer opp. Og når en sånn melding kommer opp, kan ikke apparatet (i følge manualen) tas i bruk igjen før den er repartert av fagperson med opplæring fra Webasto... Det er alt jeg kan hjelpe med. Sikkert andre her på forumet som vet mer. Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Hei feilkode F12 REF.Webasto kode sjema Feil ved betjeningselement (kun Air Top3500/5000) Varmeapparatsperre.Må resettes. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2007 Dette med sperring er rimelig vilt, det kan f.eks være nok at noen har plassert en bag el.lign foran luftuttaket for at overhetingssikringen slår ut.... Noen som vet hva som skal til for å oppheve sperringen, kreves det en dataterminal eller er det f.eks. å kortslutte etpar kabler under oppstart? Er det umulig å gjøre det selv ville jeg ALDRI kjøpt en slik varmer. Sitér dette innlegget Link to post
Apollo32 Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 (redigert) Resetting av feilkodesperre Webasto : To deactivate the fault lock-out, the heater is to be briefly (min. 2 seconds) turned off and then switched back on For øvrig er kode F 10 indikasjon på overoppheting. Dette skjer vanligvis ved "struping" av gitter for varmluft inne i båten, eller at noen har blokkert luftuttaket ved å plassere en gjenstand umiddelbart foran gitteret / dysen. F 00 Control unit failure / incorrect parameter set /warm start detection F 01 No start-up (after 2 start-up attempts)no formation of flames F 02 Flame extinguished (repeated >5) F 03 Undervoltage or overvoltage F 04 Premature flame detection F 06 Temperature sensor interruption ortemperature sensor short-circuit F 07 Metering pump interruption ormetering pump short-circuit F 08 Fan motor interruption orfan motor short-circuit orfan motor incorrect speed F 09 Pencil-type glow plug interruption orpencil-type glow plug short-circuit F 10 Overheating F 11 Temperature limiter interruption ortemperature limiter short-circuit F 12 Setpoint transmitter (interruption / short-circuit) Må vel legge til at disse feilkodene gjelder for Airtop 3500 / 5000 modellene. Redigert 20.Mai.2007 av Apollo32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 20.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Jeg har opplevd å måtte skifte denne sensoren fordi den var for slapp. Sitér dette innlegget Link to post
SIJADA Svart 20.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2007 Hei, Takker for alle svar og når jeg tenker etter er det ene utaket montert slik at når døra til lugaren forut står åpen dekker den det ene uttaket. mvh SIJADA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.