Jump to content

Se på NRK 1 22.15 Om "båtpalasser "


Pjolter

Recommended Posts

Må jo være et poeng å seile selv? Selvsagt flott med all luksusen, men sånt håndterer man ikke alene.

 

 

..har mine beste opplevelser alene, med 4-5 m/s vind, selvslående fokk, Ryfylkes

/Sørlandets/Hordalands skjærgård, sol.....

 

 

Det er liksom det som er spesielt med båtlivet. Dusje i varmt vann kan jeg gjøre hjemme...eller i gjestehavnas anlegg.

Bade gjør jeg i sjøen.

 

Var noen fine teakdekk og Mahogny kledning dog...

 

Yacthfølelsen må vel være at Ron har tegnet flere yacther enn folkelige båter....

Link to post
Share on other sites

Psykoanalytikerne bruker nok ikke lang tid på å stille diagnosen på israeleren...

 

Det var da voldsomt til angrep på noen du ikke kjenner. Hva mener du med at israeleren må diagnostiseres?

Og hva er din konklusjon forresten?

 

"Redigert inn" Vet du om han leser norske båtsider?.

Redigert av Anton H (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes båten var smekker jeg.... , la ikke merke til det gyselilge overbygget, men så en fantastisk flott båt...

Litt artig det blir lagt ufattelig mye penger i en seilbåt og ikke bare de "kjedelige" yachtene.

 

Og diagnosen... Trenger ikke være menneskekjenner eller å se mer enn et titalls minutter med redigert TV for å stille den - Passe deilig gal :-)

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes programmet var bra og underholdende, satte spesielt pris på den yngste av karene, han fra Isralel... Båten har fikk bygget var rett og slett kjempe flott, og den kunne også seiles.

 

Forøvrig så var også grekeren en ok kar som hadde sine røtter blant vanlige folk, og at han kan leve av sin hobby er jo kjempe flott etter min mening..

 

Jeg synes det er flott at de som tørr å satse og som gjør suksess i næringslivet også tillater seg å bruke pengene sine på investeringer som igjen kaster av seg noen dollar.

 

Er glad jeg ikke føler behov for å rakke ned på slike mennesker som gjør suksess og invisterer i ting de ønsker.. Jeg hadde gledelig byttet båt med alle sammen om muligheten hadde bydd seg, så kunne også jeg levd av hobbyen.. :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En annen undervurdert ting er at hvis disse menneskene med så jæ*** mye penger, faktisk bruker pengene, kommer det næringslivet (og derved ansatte) tilgode mange plasser. Den ene båten hadde det tatt over 2 år å bygge? X antall mann har da fått lønn i 2 1/2 år, plenty av skatt/avgifter til stat/kommune.

 

Bedre det, enn å ruge på dem slik Onkel Skrue gjør :-)

 

 

Joda310

ps Min totalt livslønning holder ikke til drift av den ene båten i 1 mnd :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Et morsomt program hvor jeg ser at det kan være andre former for båtliv, enn det å sitte ute på et skjær på Hvaler med grillen. Privatfly og helikopter gjør at man blir svært flyttbar. Båten kan seile kontunuerlig, mens man er på jobb og så mønstre på ett annet sted i verden og fortsette cruiset. Med et forbruk på 15-20 tonn drivstoff i døgnet kommer man langt.

 

Jeg har hatt en smule dårlig samvittighet for å kjøre rundt i skjærgården med båt som bruker 20-30 ltr/t et par måneder i året . Nå har jeg endret syn og vil gi full gass og fylle tankene til randen. Huff, hvor naiv man kan være.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...