NilsPils Startet 20.Mai.2007 Del på Facebook Startet 20.Mai.2007 Har en nabo med en Saga 25. Nå har jeg fått en rustklump i garasjen til overhaling: British Leyland 1800 D. Noen som har manual eller andre tips her? Problemene er (foreløpig) vannpumpe, oljelekkasjer, råtne slanger og rust. Har ny vannpumpe og nyoverhalt dieselpumpe. Vi beholder topplokket på inntil vi evt. får skaffet pakningssett og manual. Motoren var i drift inntil i forfjor. Etter sigende virket den da OK, men det er en del olje i bunnen av båten (ikke diesel, tror jeg). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
o.b.lix Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 (redigert) du finne noe her. British Leyland 1800D = BMC 1.8 Redigert 20.Mai.2007 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Glimrende! Akkurat det vi ser etter. Status er: Delvis demontert. Mye olje under svinghjulet. Vi graver oss videre innover i kveld. Takk! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Janoho Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 (redigert) Hei, mye olje under svinghjulet= må bytte simmering i bakkant, koster rundt 450 kr hos kdtrading. Ellers har jeg en mye mer detaljert manual som beskrever reparasjon av hele motoren, overhaling av dieselpumpe, bytte av toppakning, foringer, lagre osv. Send IM hvis du ønsker den på mail. Ellers er det en kjempesolid motor så ikke kast denne Jon Redigert 21.Mai.2007 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ole Juulsgaard Svart 31.Januar.2008 Del på Facebook Svart 31.Januar.2008 Hej "JANOHO". Et lille nødråb fra Danmark. Jeg har 2 stk. BMC 1800D som jeg skal til at have renoveret og så ser jeg, at du skriver, at du har en detaljeret manual for denne motor. Kunne du hjælpe mig, ved at sende en kopi af denne manual til min mail: juulsgaard@os.dk Med venlig hilsen Ole Juulsgaard Sitér dette innlegget Link to post
flindboe@yahoo.c Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Hei kan du sende manualen til bmc 1800 jeg tror jeg og har en simring som lekker ,tror jeg må løfte ut motoren for og skifte den på forhånd takk med venlig hilsen frank lindboe epost flindboe@yahoo.com Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 26.Januar.2022 Del på Facebook Svart 26.Januar.2022 Hei. Det ligger en del dokumentasjon på motorer her på Baatplassen. Ta en titt, så kan det hende du finner det du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.