Jump to content

Hvor blir det av makrelltærner


McNeill

Recommended Posts

I våres så var vi mye ut og fisket sei :fishing:! Dette syntes jeg var meget gøy, synes seien gir en flott strid og er god mat, i motsettning til makrellen som bare gir en flott strid (min personlige mening) :puke:. En av tingene jeg leter etter for å komme inn i en seistim var makrelltærnen når den kværner, man kan være veldig sikker på at det er brisling stim der. Brisling er en av seiens favoritt mat og derfor er det veldig ofte veldig mye sei hvor det er mye brisling. :yesnod:

 

Utover sommeren ble det færre og færre kværninger! :cryin: Tenkte at det kunne være fordi det var mye båt trafikk der vi pleide å fiske. Etterhvert som turismen avtok en del utover september kom ikke tærnen tilbake, så faktisk ikke et eneste tærne. :headbang: Nå vet jeg at det er mye sild i fjorden, Oslo fjorden, men fortsatt ikke en eneste tærne. Spørsmålet er hvor blir det av markrelltærnen? :confused: :confused: :confused:

Link to post
Share on other sites

Makrellterna er her fra midten av mai til august-september. Ellers befinner den seg i Vest-Afrika. Vet ikke om jeg misunner den så mye å være akkurat der :headbang:

Jada,

 

Akkurat der er jeg 100% enig med deg Jada. Etter noen lengre arbeidsopphold på kysten av Vest-Afrika så har ihvertfall jeg fått kurert lengselen til disse himmelstrøk en gang for alle....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...