Jump to content

Nivåmåler til septiktank

tebi

Recommended Posts

• 10 months later...

Er det noen som har erfaringer med denne?

Monterte en på septik tanken min igår men lampa lyser hele tiden selv om tanken er tom.

Snakket med FMmarin og de mente at jeg måtte rense tanken innvendig så ville den fungere. Båten var ny ifjor, så det er vel begrenset hvor mye belegg det kan komme på en sesong?

Lurer derfor på om andre har montert denne, og hvor ofte de eventuelt må rense tanken?

Hei !

Da må de i såfall ha "inside contact"

-koh :diving:

Det var vel det den fikk da :lol:

Etter å ha sett noen godt brukte septiktanker på insiden er jeg skeptisk, men hvis det virker kjøper jeg gjerne en fordi min føleren i min har gått. Dårlig miljø for elektronikk.

Usb antenna til å sette i pc virker, men den er som du ser laget for mac. Jeg bruker den på mac og vet ikke om den virker på pc. Siden den er bergnet på macbook, kan du greie deg lenge uten strøm.

CBK 538

LE5871-EINARSEN

Kjøpte en stav tankmåler på Maritim. Tror den virket ca en måned. Skuffende dårlige greier. Hadde den ute for rens og sjekk en tre - fire ganger. Ga opp til slutt. Burde vel egentlig levert den tilbake, men har ikke kommet så langt enda.

Testet ut Gobius sensoren på en ren plastkanne halvfull med vann, men funket ikke spesielt bra der heller, indikatoren lyste like godt uavhengig av vann eller ikke.

Testet også på dieseltanken som er av samme plastmateriale som septikktanken og ser veldig ren ut over dieselnivå, men nei, ingen synlig forskjell på om jeg holdt sensoren over eller under dieselnivå.

Edited by AustAgder8000 (see edit history)