Nordboer Startet 20.Mai.2007 Del på Facebook Startet 20.Mai.2007 Hei - Jeg skal montere en navneplate på båten i teak. Navnet skal være i rustfrie bokstaver som skrus på platen. Dette har jeg sett flere ganger, men er nå ikke istand til å finne slike. Ingen av båtbutikkene i Bodø har det. Jeg har også lett i katalogene til Watski og Maritim uten å finne. Kan noen gi meg et tips om hvor jeg kan kjøpe/bestille slike? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Stikk innom nærmeste stenhuggeri som lager gravsteiner. De har god oversikt over tilgjengelige bokstaver, samt størrelser. Der har jeg med hell fått tak i bokstaver tidligere som holder. Utover det vet jeg at Watski har i katalogen sin. De kasta jeg etter en stund (2-3 år). Maritim sine "gullbokstaver" eirer/ruster i løpet av første sesong er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Weberg i Fredrikstad lagde mine. De ble bestilt gjennom Windy.Vet ikke om Weberg tar "privatordre" Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Hei, Watski har disse i katalogen, de har disse hos Navigare båtutstyr i Kristiansand. Koster 42 kr stk. Send meg en im hvis du vil jeg skal kjøpe til deg og sende nordover. Går fint det. mvh Jon O. Holtan Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 (redigert) www.nordicstone.no lager gravsteiner. der har jeg sett bokstaver når jeg er innom. Kanskje de kan lage bokstaver til deg, eller har på lager? Tlf 33156464 Joda310 Redigert 20.Mai.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
m/s draugen Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Kjøpte mine hos en bokforhandler Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Muligens støper Marcussen Metallstøperi AS I Harstad slike bokstaver. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Dersom messing er et alternativ vil du finne disse hos www.maritim.no Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Nordboer Svart 20.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Takk for all hjelp. Jeg har funnet bokstaver på Watski, men de er for små - er vel laget for registreringsskilt og kun 75mm høye. Jeg har en plate på vel 15 cm bredde og må ha bokstaver på i alle fall 10-12 cm. høyde. Skal sjekke noen av de andre alternativene. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Kanskje det kan være et alternativ å få skåret ut bokstavene med laser fra en rustfri plate. Dette gir en mengde alternativer til bokstavstørrelser og fonter. Se bl.a. www.weberg.no, www.metallteknikk.no og flere andre treff på søket laserskjæring. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 (redigert) Hei Nordboer Jeg skulle også hatt slike bokstaver. Skal prøve å snakke med Drag inustrier på leira, de har vannjet. Vi kunne jo samordne en bestilling Redigert 21.Mai.2007 av bruspulver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Skal få pris i morgen. Hvor mange bokstaver og hvilken høyde ? Det vil bli betydelig billigere med større bestilling Sitér dette innlegget Link to post
Nordboer Svart 24.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Hei, har vært borte noen dager - og er nå på vei til Oslo. Tilbake fredag ettermiddag. Jeg trenger 5 bokstaver til "STREIF". Plata jeg skal montere på er ca 16 cm høy så bokstavene bør vel være 11-12 cm høy. Skal forsøke å sende den en PM om jeg får til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.