Jump to content

Brukte deler - finnes det?


erund

Recommended Posts

Lurer på om det finnes brukte deler til båt (evt. opphøggeri) et sted i Norge? Jeg ser etter "toppboks" til kontrollboks som hører til VP TAMD40B der min er delvis slitt ut med hull på toppen. Har dere en slik del som jeg evt kan få kjøpt? Ved ny bestilling hos VP koster den ca kr 600. Synes det er litt mye for en slik plastboks, så derfor vil jeg se etter en annen mulighet før jeg evt er nødt til å skaffe en ny.

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Er det en slik?:

2492.jpg

 

Jeg skal bygge om min kontrollboks til sidemontert. Får da dekslet til overs. Gammelt, men helt og gratis. (Det er ikke den på bildet).

Hvis noen vet av spake og deksel til sidemontert Volvo Penta boks, så slipper jeg å lage et fint og flott av edelt treverk :smiley:

Link to post
Share on other sites

"På Stokkøya i n-trøndelag er ett båthuggeri.Om det finnes noe av verdi for deg vites ikke."

 

Eg har tusla rundt på området deira eit par ganger. Av det eg har sett så er det utelukkande større båtar som blir hogd. Dvs. fiskebåtar i storleik 50-200 fot.

Tvilar på at dei har noko særleg for fritidsbåtar.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Er det en slik?:

2492.jpg

 

Jeg skal bygge om min kontrollboks til sidemontert. Får da dekslet til overs. Gammelt, men helt og gratis. (Det er ikke den på bildet).

Hvis noen vet av spake og deksel til sidemontert Volvo Penta boks, så slipper jeg å lage et fint og flott av edelt treverk :smiley:

 

Hei - det er en liknende type som den på bildet:

 

kontrollboks.jpg

 

Altså tykkere håndspak og svart stor knapp på høyreside.... Har du den? Trenger egentlig bare denne svarte delen som dekker over toppdekselen. De andre delene er ok. Denne dekselen er skadet hos meg.

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg skal bygge om min kontrollboks til sidemontert. Får da dekslet til overs. Gammelt, men helt og gratis. (Det er ikke den på bildet).

Hvis noen vet av spake og deksel til sidemontert Volvo Penta boks, så slipper jeg å lage et fint og flott av edelt treverk.

 

Dersom ikke Tori har bruk for det dekselet, så kunne eg godt tenke meg å kjøpe det dersom du ikke har bruk for det selv, da jeg mangler dekselet på kontrollboksen min.

Kristoffer

 

fikk visst ikke helt til å lime inn sitatet...

Redigert av kritrov (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...