Jump to content

AQAD 40B 165hk. kjølevann forsvinner etter varmgang


ola_dunk

Recommended Posts

Har nok mest tro på toppakningen. Ståltopper tåler en lett varmkjøring...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Der renner vann ut i fra manifoilen når motoren ikke går ( da skulle det tyde på at det er ferskvann, eller hva??

 

Når motoren går renner det skikkelig, men da kommer det mer rustvann (tror det er sjøvann ??

 

fersvannsiden forsvinner etter noen timers kjøring.

Freser litt vann opp fra tanken når motoren ruses opp, men ikke mye

 

Noen gode råd?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Når jeg tar av lokket på beholderen på ferskvannet renner det ut oppunder eksosmanifoilen og det mens motoren ikke går. Samme plass som det fosser sjøvann ut når motoren går.

Så der kommer ferskvann og sjøvann ut fra manifoilen..

Er det en pakkning inne i varmeveksler som kan være slitt og at manifoilen har en sprekk eller dårlig pakkning??

Redigert av ola_dunk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva har du gjort sålangt med problemet ditt?

Få en kyndig mann ombord for å sjekke ut probplemet ditt!

Du bør muligens ta av toppen og få sjekket denne for sprekker.

Skift så topppakningen og undersøk om det fortsatt lekker!

 

 

Følg også med i bunnbanna om der er vann!!

Link to post
Share on other sites

det kan ikke være toppakningen.

 

Ser ut som om det er varmeveksleren som er gåen .?

 

Lurte på om andre har opplevd det samme, at vann siver ut bakom manifoil og under varmeveksler..

greit å få høre andres mening før jeg skrur ut varmeveksler og manifoil..

Ingen som har opplevd lignende?

Link to post
Share on other sites

Tjaaaa.....

På 30 motorene gikk det et tynt stålrør innimellom topp og varmeveksler.... dette så mange ganger meget dårlig ut....... Mange år siden nå, men mener det hørte til fv. kretsen, uten jeg skal sverge 100%på det... Husker vi pusset de rein, primet endel ganger før de fikk litt toppstrøk på.....

Aner ikke om det er på 40 motorene, men ville nå ha sett etter dette....

Har opplevd noen innmater til varmevekslere av typen vp på 30 og 40 motorer som har lekket og det var lett å sjekke ved å la lokket være av etter start. Lakk kjølerinnsatsen steg vannet sakte for så å renne over.... sakte men sikkert....

Har det vært lekkasje i lengre tid er fv. kretsen sjøvannskjølt uten at man vet dette og da forsvinner aluminiumen fort....

Link to post
Share on other sites

hei.

Jeg fant feilen . Det var noen små plugger i motor rett bak eksosmanifoil som var hull i ( frostplugger, der er noen store og noen veldig små, det var de små der var tært hull i.

 

Kurant å skifte, de nye skal vel bare presses inn ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...