vikers Startet 20.Mai.2007 Del på Facebook Startet 20.Mai.2007 Tar ting litt i raskete laget kanskje, men jeg satser på sjøsetting iløpet av 2-3 uker. Da skal jeg ha kranbil til å hente båt + mast her i Skien, og så sjøsette båt....trutne godt en ukes tid eller så .... for så deretter å få masten på plass. Da jeg ikke har festet en mast noengang (vil jo ha litt hjelp av noen som kan dette), og samtidig skal tilpasse alle stag og vant med nye strekkfisker, haneføtter og flere andre ting! - så hadde jeg håpet at det kanskje er en plass som har mastekran, og som jeg kunne sjøsatt båten og hatt den der i en uke? Med en mastekran vil jeg jo kunne ta ting litt mer rolig og i eget tempo, enn om det står en stresset kranbilsjåfør og murrer hver gang jeg må justere litt til på et eller annet. Dyre er disse stessede fyrene også - men ikke flere vonde ord om sjåførene..det er tross alt grunnet dem jeg og mange med meg får båtene våre på vannet!! Noen som vet om en slik plass jeg kan sjøsette? Grenland er jo å foretrekke her, men avstanden bør jo ikke være for lang.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Grisli Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Jeg kjenner ikke Grenlandområdet, men det må da være massevis av båtforeninger/ havner der med mastekran? Det å få masta til å stå stødig burde gå ganske fort. Justeringer kan du holde på med gjennom hele sommeren om du vil. Har du først fått festet forstaget og et det bakerste vantet på hver side, står masta trygt. Prøv å få med deg en som har rigget en båt før, da sparer du masse tid og plundring! Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Det ser ut som om hafsund båtforening har en se ved den første røde sjøbua her Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Det er en mastekran på Seivall (Brevik Seilforening i Eidangerfjorden) vet ikke hvor høy masten din er men vil tro denne kan duge... Der kan det vel være muligheter til å smiske litt om å få ligge en stund, og sikkert mange som vil hjelpe til på en slik vakker dame Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Allan E Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 På Bøle rett nord for Menstadbrua er det mastekran. Kjør inn ved Haugerød& Nilsen og ut mot elva. Vet ikke hvem du kan snakke med. På seivall er det trangt med båtplasser, alle plassene er stort sett opptatt av regattabåter. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Hafsund blir litt i lengste laget, Grisli...men takk for tipset... Seilvall skal kontaktes...men Hagerød og Nilsen er jo rett borti gaten. Det hadde vært perfekt...tar turen dit og sjekker litt rundt nå....resultat følger! Takk for hjelp alle tre så langt! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vikers Svart 21.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Bølestrand båtforening heter plassen inn ved Haugerød & Nilsen. Og det var en flott liten båtplass med mange flotte båter, hovedvekten var seilbåter, men det lå også noen flotte cabincruisere og noen enda flottere trekogger! Traff på en hyggelig kar som sa at det helt sikkert lot seg gjøre å låne kaiplass i noen dager og så bruke mastekranen. Han beklaget seg over at de nå så seg nødt til å ta et par hundrelapper for dette, men de hadde fått en lite hyggelig overaskelse av Skien Kommune i år. Kommunen her har klart å ilegge dem tomteleieøkning med 60 000,-! Og dette for noen hundre kvm. som foreningen har opparbeidet selv fra busk og kratt, til et hyggelig båtbryggeområde - med turbord langs bryggen t.o.m. Sånt burde kommunen skamme seg over. Nå tok jeg ikke full opptelling, men det er kanskje 30-40 opplagsplasser og noen og tyve båtplasser. Det blir mye tomteleie til kommunen pr. plass det! Men som sagt så trodde han helt sikkert at dette gikk greit..skal bare snakke med "sjefen" så går det nok greit. Og..ikke nok med det, men da jeg sa hva slags type båt det gjaldt så viste han med en gang hvilken båt det var....for den hadde han inspisert under presenning flere ganger og han viste hva jeg hadde gjort og hvor langt jeg var kommet. Det viste seg at han bodde rett i nærheten av der jeg har båten, så turen legges stadig innom for å se fremdrift! Skien er heldigvis ikke større, og jeg fikk en lang båtprat med en kunnskapsrik tidligere båtkremmer fra Porsgrunn! Båtfolk er "Allrighte folk!" Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.