Jump to content

Volvo Penta MD17C med defekt girboks, råd og tips?


blackdev

Recommended Posts

Gå inn på volvopenta.se-Klikk deg fram til eldre motorer oppe til venstre.Da finner du full beskrivelse av både MD 17 C og MD 17 D,med skisser og bilder,MD 17 C har MS B gear.Detter er ikke vinklet som jeg skrev i tidligere innlegg.MD 17 D er utstyrt med MS 2.Dette er nedvinklet 7 grader.Det framgår både av skissene og i teksten.Med nedvinklet gear får du selvsagt et helt annet fundament,og følgelig mener jeg at du ikke kan bruke et MS 2 gear på en MD 17 C.Jeg har selv hatt den tvilsomme fornøyelse å plages med en gammel MD 17 D.

 

Hilsen Gutek

 

 

Som nevnt i forrige innlegg så skal jeg ha en MD17C, men hvis X står for MD17D så er jo forvirringen total :lol:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

 

MD# motoren er produsert på '70 tallet, problemet mitt er at motoren er gulle god med lite gangtid, det er giret som har havarert :nonod: Ser ut som om jeg må investere i en nyere komplett motor på ca 35-40 hk, blir fort like dyrt å reparere girkassa mi :eek:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Hvor gammel er båten eller motoren din.Det er vel aldri en MD3 B du har ?De kan ha en annen betegnelse på gear enn MD 17 utgavene.Jeg tror MD 17 C kom i 1976 og 17 D i 1981 !

 

Hilsen Gutek

 

 

Min båt er produsert i 1981! :smiley:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...