Jump to content

Sink til seildrev


SRA

Recommended Posts

Er det noen som har seildrev type 120S-d FAST propell (motor vp 2030) alt er 2002 modell.

 

Er det noe i tilegg til sink som står foran propell?? er det sink på mutter??

Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker å ta båt opp å skifte mens den henger i kran og da er det greit å ha det riktige.

Hvordan er den festet? umbrako?

Link to post
Share on other sites

Nei, det er ingen annen sink enn den som sitter i akterkant av drevet foran propellen. Propellen har mutter med låseblekk (litt forskjellige løsninger) under spinneren som er festet med Unbrakoskrue i senter. Ha en avtrekker klar som når helt inn til akslingen for å ta av propellen. Denne sitter gjerne godt. Propellen har gummidemper så du må trekke på hylsa med splines for å få den av.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har seildrev type 120S-d FAST propell (motor vp 2030) alt er 2002 modell.

 

Hvordan er den festet? umbrako?

 

 

Du bruker stjernekrutrekker til skruene som fester sinken. Kjøper du original Volvo, følger det med nye skruer. Se på disse og velg ut riktig trekker før opptaket.

Link to post
Share on other sites

Hvis du tar propellen av jevnlig og smører akslingen, så er det bare å trekke den av for hånd. Har den sittet der noen år, så er den garantert korrodert fast. (Jeg forutsetter original VP). Denne propellen har en gummidemper mellom propellen og hylsa som sitter på akslingen. Du må ha en avtrekker med så lange klør at den får tak i hylsa. Hvis ikke ødelegger du propellen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...