SRA Startet 21.Mai.2007 Del på Facebook Startet 21.Mai.2007 Er det noen som har seildrev type 120S-d FAST propell (motor vp 2030) alt er 2002 modell. Er det noe i tilegg til sink som står foran propell?? er det sink på mutter?? Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker å ta båt opp å skifte mens den henger i kran og da er det greit å ha det riktige. Hvordan er den festet? umbrako? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Naurstad Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Har 110s, og der er det en propellkonsats med en unbrakoskrue i senter. Konsatsen er skrudd fast og låst med unbrakoskrue. Har en helt ny slik konsats og unbrakoskrue som jeg ikke har bruk for. Har også en belg til 110s jeg hadde tenkt å bosse, denne er brukt to sesonger. http://www.drevia.se/sdrevspfast.html Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Nei, det er ingen annen sink enn den som sitter i akterkant av drevet foran propellen. Propellen har mutter med låseblekk (litt forskjellige løsninger) under spinneren som er festet med Unbrakoskrue i senter. Ha en avtrekker klar som når helt inn til akslingen for å ta av propellen. Denne sitter gjerne godt. Propellen har gummidemper så du må trekke på hylsa med splines for å få den av. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
"Mathilde" Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Er det noen som har seildrev type 120S-d FAST propell (motor vp 2030) alt er 2002 modell. Hvordan er den festet? umbrako? Du bruker stjernekrutrekker til skruene som fester sinken. Kjøper du original Volvo, følger det med nye skruer. Se på disse og velg ut riktig trekker før opptaket. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SRA Svart 22.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Takker, propellen tas av med vanligt verktøy? ikke noe spesialverktøy? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 Hvis du tar propellen av jevnlig og smører akslingen, så er det bare å trekke den av for hånd. Har den sittet der noen år, så er den garantert korrodert fast. (Jeg forutsetter original VP). Denne propellen har en gummidemper mellom propellen og hylsa som sitter på akslingen. Du må ha en avtrekker med så lange klør at den får tak i hylsa. Hvis ikke ødelegger du propellen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.