Jump to content

Pakkboks i plast


Boble

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg vet det står mye i dette forumet om pakkbokser. Men jeg legger ved et bilde og lurer på om noen har vært borti denne typen før?

Jeg er blitt fortalt at den kun er sjøvanns smurt. Er det ikke en form for talgpakning som skal skiftes her? Hos meg lekker det en dråpe hvert 6 sekund.

Jeg kan ta ut en splint og trekke til neste kant på mutteren. Kan jeg få en god forklaring uten for mange tekniske begreper på hvordan denne fungerer og hvordan jeg kan skifte pakning :confused:

 

bilde036.jpg

 

 

Håper jeg har lagt inn bilde rett.

 

Kenneth Halvorsen :smiley:

kenhal@online.no

Skipper på Lill Sofie ( Saga 32)

Link to post
Share on other sites

Husker denne fra 80-tallet. Mener at det er korrekt at den kun er vannsmurt, det jo heller ingen nippel for fett på den.

Men det er en slags talgpakning eller veke inni der. Ut fra bildet ser det ut som det ikke er noe særlig igjen å justere på, kan vel tyde på at pakningen er borte/utslitt.

Link to post
Share on other sites

Dette likner på den jeg har i båten, den er laget av hvit plast, likner på pom. Inni er det et par ringer med talgpakning. Ut ifra bildet ser det ut som det er nok i massevis å stramme på, en dråpe nå og da er perfekt. Jeg hadde omrent like mye igjenn å stramme på så jeg byttet talgpakninger og satte den sammen igjenn, avstanden ble omtrent den samme.. Altså bortkastet arbeid.. Den må ikke strammes for mye, da går den varm og fettet tyter ut. Hvis det er som du sier at det kommer en dråpe hvert 6. sekund ville jeg latt den være. Virker det så la det være..

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...