Harald- Svart 13.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2003 Hei!! Bildet har jeg fått fra en kompis som jobber i Nordsjøen, og jeg trodde selvsagt at dette var "ekte bilder", og det var ikke meningen å prøve å lure noen Jeg beklager, og jeg skal vurdrer sterkt neste gang jeg får inn spennende bilder, om jeg skal legge bildene ut her... Jeg synes bilde er artig jeg, Kirkhorn. Enkelte har vel kanskje en tendens å bjeffe litt for fort, men kanskje ikke alltid ordlegger seg riktig Positivt med slike bilder uansett God Helg Celina Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2003 Hei. En skal være kritisk til ektheten av bilder nå for tiden, men de bildene fra Ocean Traveler jeg la ut lenger oppe er ekte, har tatt dem selv. Reagerte ikke på det omdiskuterte bildet , da jeg har sett forsyningsbåter i den posituren selv den gang jeg jobbet i nordsjøen. Kent Shore på bildet under (tatt av meg i rolig vær) hadde bl.a. en tøff runde i 1968. En av dem som var ombord og tok det nederste bildet, kommenterte det slik: "Kent Shore i dårlig vær, natten før Ocean Prince gikk ned. All ankerkjetting var slakket ut for å myke opp presset fra sjøen. Men utpå natten la en bølge seg over hele båten. Hadde ikke ankerkjettingen da holdt så ville trolig båten ha gått rundt. Bølgehøyden var til tider mellom 20 og 30 meter ." Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bph Svart 13.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2003 Hei!! Bildet har jeg fått fra en kompis som jobber i Nordsjøen, og jeg trodde selvsagt at dette var "ekte bilder", og det var ikke meningen å prøve å lure noen Jeg beklager, og jeg skal vurdrer sterkt neste gang jeg får inn spennende bilder, om jeg skal legge bildene ut her... Heisan jeg setter stor pris på slike bilder om de er ekte eller ikke Blir det diskusjon rundt bildene er det også artig. (er jo tross alt et diskusjonsforum) Bilde "ditt" er mest sannsynlig ekte, og teksten til bilde lager man jo slik at de passer med begivenheter. slik som dette: Siste produktnyhet fra stabburet, lansert 13 desember 2003. håper vi ser flere bilder fra deg Kirkhorn. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Siste produktnyhet fra stabburet, lansert 13 desember 2003. håper vi ser flere bilder fra deg Kirkhorn. Hei, Siden vi nå er i Nordsjøen og der finnes både hvaler og dess like, minnes vi diskusjonene mellom Greenpeace og Steinar Bastesen. Greenpeace påsto at hvalene sang så fint. Det var da Bastesen utbrøt: " Kem i helvete veit om kvalane søng, kanskje de bannes ". Og det gjorde slutt på denne diskusjonen. Og siden denne Keiko nå visstnok har svømt sine siste tak minnes vi også at han Bastesen sa at han så på Keiko som en svømmende kjøttkake. Nå er Keiko blitt til en ekte kjøttkake. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Nå er Keiko blitt til en ekte kjøttkake. Kanskje Jack inviterer på middag? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Artig - men det betyr at originalbildet muligens er autentisk - om ikke fra forrige uke, som det ble påstått her. Eller....?Var litt rask på tastaturet. Etter å ha finlest siden jeg linket til går det frem at bildet er autentisk, men ikke fra nordsjøen. Fant bildet på en anne side der bildeteksten er: The Maersk Bonavista from the Henry Goodrich. Fant også dette bildet som tydeligvis er tatt omtrent samtidig. And again - it is towing the rig For de som er interessert i flere bilder fra offshore ligger det mange her som inngår i en fotokonkuranse. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bph Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Hei. Denne filmen skal være noe av det beste som er laget i denne sjangeren. Men mye saltvann er det ikke. Hele filmen er spilt inn i det samme bassenget som "Titanic" filmen ble spilt inn i. Noen svære hydrauliske jekker under båten og bølge-og vind "maskiner" gjør det hele. Men jeg skal ihvertfall se filmen. KAT Det var da ikke bare basseng filming der. Bilde av Russell Crowe og HMS Rose som HMS Surprise, tatt ved kysten av Baja nær Ensenada, Mexico HMS Rose med flere bilder fra HMS Rose og innspillingen av Master and commander Endeavour som også var delaktig i filmen. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Så et intervju med Russel Crowe hvor han snakket om filmen. Når de går rundt Kapp Horn, er sjøen autentisk, men fregatten var ikke ved Kapp Horn. Bølgene ble filmet fra annet fartøy og fra fly, og så er fregatten puttet på digitalt senere. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
bph Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Så et intervju med Russel Crowe hvor han snakket om filmen. Når de går rundt Kapp Horn, er sjøen autentisk, men fregatten var ikke ved Kapp Horn. Bølgene ble filmet fra annet fartøy og fra fly, og så er fregatten puttet på digitalt senere. Det kan se ut som om bølgene ved Kapp Horn, er filmet fra Endeavour, etter det som står på siden dems. Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Hei!! Bildet har jeg fått fra en kompis som jobber i Nordsjøen, og jeg trodde selvsagt at dette var "ekte bilder", og det var ikke meningen å prøve å lure noen Jeg beklager, og jeg skal vurdrer sterkt neste gang jeg får inn spennende bilder, om jeg skal legge bildene ut her... :crazy:Jeg så bildet ditt når du la det ut og visste da at det ikke var av ny tid,kollegan min har det som screen-saver på PC'n,og har hatt det lenge.Men båter som ser ut som de står mer eller mindre rett opp og ned når de har dårlig vær og stamper i motsjø er ikke uvanlig i nordsjøen,så jeg så ingen grunn til å korrigere det.Når vi har ekstreme værforhold ute i nordsjøen så er min erfaring at båtene ikke går ut fra basen når værmeldingene tilsier det. Bare fortsett med innlegg det er ingen som blir skutt her om man bommer litt!! Hilsen kranfører på Oseberg-feltet (som har 5m bølgehøyde som begrensning for lasting/lossing av slike båter) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Men båter som ser ut som de står mer eller mindre rett opp og ned når de har dårlig vær og stamper i motsjø er ikke uvanlig i nordsjøen,så jeg så ingen grunn til å korrigere det. Hei. Helt enig, min erfaring fra boreplattform sier meg det samme. Men litt kritisk kan en likevel være med bilder en får fra andre. Hilsen kranfører på Oseberg-feltet (som har 5m bølgehøyde som begrensning for lasting/lossing av slike båter) Imponerende! men hvordan får dere det til? Riktignok tar det litt tid mellom hver bølge, men allikevel! Husker en gang i -69 det var så tett tåke at helikopteret ikke kunne komme og hente oss til land etter endt tørn. Da ble det supplybåten som tok oss inn til Teeside for fly derfra videre hjem til Norge. Og for å komme ombord i båten var det å gå i "basket'en". Men det var 4 - 5m hiv, og oppe på dekk av plattformen kunne vi ikke se dekket på båten. Og kranføreren satt ennå høyere opp. Men det gikk bra, vi gikk i "basket'en", den raste ned mot dekket på båten, stoppet 20cm over dekk og vi hoppet av! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marwin Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Bildene fra supply-båten brakte frem mange dårlige minner!! Jobbet med surway på Ekkofisk i -75 og flere av skifteturene gikk med slik farkost (når været var for dårlig for kopter) Tenk deg å ligge på lugaren fremme i baugen på slike baljer i 3-4 døgn... Både dassen og vasken gikk tett av spy! Huttetu!! Derimot bildet fra tankeren i Stillehavet fikk meg til å lengte tilbake til trikkerjobben igjen! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
KAT Svart 14.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2003 Hei. For noen år siden, egentlig mange år siden, ble det slutt (forbudt?) med basking av personnel. Nå er det helikopter eller ingenting. Ingenting kan være "hot bed". KAT Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Ang. transport i basket fra rig til båt, jeg tror ikke det er ikke forbudt enda. Men det er selvfølgelig en frivelig sak. Jeg har prøvd det 5- 6 ganger. Den ene gangen på Oseberg Feltsenter var vi 90 meter over havflaten da basketen ble svingt ut over sjøen. Man står da og klamrer seg fast på utsiden av basketen mens bagasjen blir lagt inni basketen. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Jamo Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Ang. transport i basket fra rig til båt, jeg tror ikke det er ikke forbudt enda. Men det er selvfølgelig en frivelig sak. Jeg har prøvd det 5- 6 ganger. Den ene gangen på Oseberg Feltsenter var vi 90 meter over havflaten da basketen ble svingt ut over sjøen. Man står da og klamrer seg fast på utsiden av basketen mens bagasjen blir lagt inni basketen. På Troll platformen ble vi heist opp over 200 meter fra havflaten i basket dette var i 95 Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 På vestafrika på en norsk oljeinnstallasjon blir basket'en brukt i dag. Men skipet er bahamas registrert Men om det er lov vet jeg ikke..... Sitér dette innlegget Link to post
Fairytale Svart 11.August.2004 Link til dette innlegget Svart 11.August.2004 http://www.uscg.mil/news/PerfectStorm/Realstorm.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.