Jump to content

aqad40b, dieseldyser lekker etter remontering i ny topp


Marion

Recommended Posts

Jeg har skiftet topp på min aqad40b motor. Dette er en 1984 mod. Etter at jeg har satt i dysene igjen i den nye toppen får jeg de ikke tette. Dvs de er bedre nå etter ca to timers gange, og litt etter trekk. opplever at da motoren blir varm begynner det å piple ut av kobberfettet som er benyttet. Alle tettninger er byttet og dysene er overhallt. To av dysene er også planet. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å :headbang::headbang: tette. Kan det bare være at det er kobberfett som smelter og renner? Men det virker som det er diesel i det som kommer. Merk, det er ikke store mengder, men nok til at jeg er skeptisk. Det skal jo være helt tett.

Redigert av Marion (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette ville jeg tatt helt med ro. Etter at jeg fikk skiftet dysespisser så boblet det litt og kom litt veske opp rundt den ene dysen. Kontaktet verkstedet og de sa at jeg skulle kjøre med det noen timer så ville koks/sot fra forbrenningen i sylinderen tette igjen denne "lekkasjen" - og etter noen timers kjøring så var boblingen borte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...