Marion Startet 23.Mai.2007 Del på Facebook Startet 23.Mai.2007 (redigert) Jeg har skiftet topp på min aqad40b motor. Dette er en 1984 mod. Etter at jeg har satt i dysene igjen i den nye toppen får jeg de ikke tette. Dvs de er bedre nå etter ca to timers gange, og litt etter trekk. opplever at da motoren blir varm begynner det å piple ut av kobberfettet som er benyttet. Alle tettninger er byttet og dysene er overhallt. To av dysene er også planet. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å tette. Kan det bare være at det er kobberfett som smelter og renner? Men det virker som det er diesel i det som kommer. Merk, det er ikke store mengder, men nok til at jeg er skeptisk. Det skal jo være helt tett. Redigert 23.Mai.2007 av Marion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Dette ville jeg tatt helt med ro. Etter at jeg fikk skiftet dysespisser så boblet det litt og kom litt veske opp rundt den ene dysen. Kontaktet verkstedet og de sa at jeg skulle kjøre med det noen timer så ville koks/sot fra forbrenningen i sylinderen tette igjen denne "lekkasjen" - og etter noen timers kjøring så var boblingen borte. Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Takk for svaret. Dette samsvarer med andre uttalelser jeg har fått de siste dagene. Jeg har forøvrig kjempe god dialog med LASA som også sier det samme. Jeg prøver båten i helgen og ser hvordan det går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.