MrNice Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Jeg har blitt den stolte eier av en Conquest. Kongebåt spør du meg. God plass, går fint i sjøen og er gjerrig på suppe, fart/størrelse tatt i betraktning. Noen småproblemer har det vært nå i starten, men til nå ikke noe jeg kan fikse selv. Største problemet til nå er vel kalesjen som tidligere eier sa var tett og fin. Det regnet ikke like mye innunder kalesjen som utenpå, men det var jaggu ikke langt unna.... Det blir båt av dette også til slutt.. Jeg har blitt den stolte eier av en Conquest. Kongebåt spør du meg. God plass, går fint i sjøen og er gjerrig på suppe, fart/størrelse tatt i betraktning. Noen småproblemer har det vært nå i starten, men til nå ikke noe jeg kan fikse selv. Største problemet til nå er vel kalesjen som tidligere eier sa var tett og fin. Det regnet ikke like mye innunder kalesjen som utenpå, men det var jaggu ikke langt unna.... Det blir båt av dette også til slutt.. Sitér dette innlegget Link to post
storekompis Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Fantastiske båter. Har nå lagt ut min båt til salgs. Første eieren av båten var en av eierne av Glomma Papp. Noen som vet navnet på hvem det kan ha vært. Fant brosjyreark for båten merket med "temporært brochure" om bord. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Sjekk ut viking på facebook. Der får du sikkert svar Kk Sitér dette innlegget Link to post
møregutt Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Hvor finner en den siden på facebook da? Sitér dette innlegget Link to post
Lidal Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 https://www.facebook.com/groups/Vikingbat/?fref=ts Sitér dette innlegget Link to post
møregutt Svart 7.Juni.2015 Del på Facebook Svart 7.Juni.2015 Takker, fant det Sitér dette innlegget Link to post
EldarK Svart 21.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/61/61423/dsc_0019.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Coco-Bill Svart 2.Januar.2018 Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 haugi skrev On 13.2.2012 at 15.40: Leste en gang i slutten på 80 tallet må det vært tror jeg, om en, husker ikke helt, Conquest eller 40 Offshore som det ble montert en ny type drev på. Disse var ganske lange og skrå akterover, pga at det visstnok bare var et par universalledd som som sto for overføringen. Er det noen som vet hva som skjedde med denne båten og disse drevene? Ingen ting er som å hente frem gamle tråder Jeg har også lest i et eller annet båtblad for mange ti-år siden om dette nye drevet uten vinkeldrev. Noen som husker og ev. har link til opplysninger om dette? Sitér dette innlegget Coco-Bill Link to post
Halwa-22 Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Ole-Jacob skrev On 13.12.2003 at 11.57: Viking hjemmesiden er nå oppdatert med "tekst og bilder" om Viking 31 (Crusader). Her er det mye bilder så bredbånd anbefales.. http://www.viking-baat.com Gledet med til å se bilder... Hvor ble det av hjemmesiden? Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Coco-Bill skrev On 2.1.2018 at 1.11: Ingen ting er som å hente frem gamle tråder Jeg har også lest i et eller annet båtblad for mange ti-år siden om dette nye drevet uten vinkeldrev. Noen som husker og ev. har link til opplysninger om dette? Jeg er ganske sikker på at dette drevet het B.L.A og besto av to kardang ledd, i stedet for tannhjul. Ikke hørt noe siden. Mange Viking gikk også med Stern Power drev. Sitér dette innlegget Link to post
tomodne Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 (redigert) Hmm... I første omgang var det Arneson drev, deretter ble det CPS (Controllable pitch Surface) drev.... Og de ble testet ut i en 42 fots Conquest som var forlenget 10 fot, og delt på langs til catamaran mao 52 fot. Satt forøvrig 4x370 hk Ford Sabre, 2 på hvert drev med karbonakslinger. Gikk 52 knop med Arneson drev, og lastet med 3,5 tonn , gikk den 47 eller 48. Dette med henvisning til Conquest katamaran som lå i Drammen... Redigert 8.Juni.2020 av tomodne Tilføyelse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 tomodne skrev On 8.6.2020 at 14.39: Hmm... I første omgang var det Arneson drev, deretter ble det CPS (Controllable pitch Surface) drev.... Og de ble testet ut i en 42 fots Conquest som var forlenget 10 fot, og delt på langs til catamaran mao 52 fot. Satt forøvrig 4x370 hk Ford Sabre, 2 på hvert drev med karbonakslinger. Gikk 52 knop med Arneson drev, og lastet med 3,5 tonn , gikk den 47 eller 48. Dette med henvisning til Conquest katamaran som lå i Drammen... Conquesten du beskriver her er trolig den som ligger i sandtaket i Sætre. Den er nå bygget om til husbåt.... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
tomodne Svart 24.Juni.2020 Del på Facebook Svart 24.Juni.2020 Se der ja, var med å prøvekjørte det skroget i en tidligere utgave. Ser vel ut som det er slutt på høyere hastigheter.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.