Sleipner93 Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Høres bra ut det der! Hvor ligger båten (hvilken havn) ?? Sitér dette innlegget Link to post
Loddebåt Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Ligger hos en privat person på Rennesøy (Gangenes). Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 1. TYRI TRETJÆRE[/color] - Koker opp tretjæren til det bobler litt – påfører 2-3 strøk, eller til treverket er mettet på skutesidene. Når det gjelder tjæren har jeg valgt den mørke typen, siden jeg synes den er finest, men mange sverger til den som er litt lysere - smak og behag. Sikkert mange meninger ute å går her - men dette er min oppskrift, og den har holdt i årevis... Nydelig båt dette ! Har du kun brukt tretjære på skutesidene ? Ingen amerikansk terpentin/benarolje ? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sleipner93 Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Poseidon : Låner tråden litt her, nå har jeg tøffet en tur bort å sett på Poseidon. Meget fin båt og gleder meg til å få være med i denne på båtførebevis kurset i sommer! Lurer litt på hvilken maskin som står i? Alt jeg vet er at det er en Wichmann, får vi se når den startes på kurset? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Flott båt! Er omtrendt vokst opp i en slik (min bestefars)... Nå har han plast-lodde-båt (Brandasundsbåt), men den er også imponerende i store bølger. "Airtime" i en loddebåt er noe for seg selv... Satser på at besten ikke leser dette Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Poseidon Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Poseidon : Låner tråden litt her, nå har jeg tøffet en tur bort å sett på Poseidon. Meget fin båt og gleder meg til å få være med i denne på båtførebevis kurset i sommer! Lurer litt på hvilken maskin som står i? Alt jeg vet er at det er en Wichmann, får vi se når den startes på kurset? Hei igjen, Det var synd at jeg ikke var ombord da du kom på besøk, men jeg var ombord da du skrev innlegget ditt Motoren er en Wichmann 5DCT fra 1966, innsatt brukt i 1977. Den er 5-cyl og yter 375 HK på fullt drag. Jeg pleier ikke starte motoren ekstra på praksisturene med båtførerkurs, men det finner vi sikkert en løsning på Ser du meg ombord en eller annen gang så er det bare å komme bortom så skal du både få starte og stoppe alt du ønsker . . . . Du finner forresten ganske meget info om båten på hjemmesidene for Baatskolen POSEIDON. Litt mer om innredning og utstyr finner du her på denne siden. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Loddebåt Svart 27.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2007 (redigert) Hei LK6647, jeg bruker kun "ren" tretjære - blander ikke med noe! Nå er det mange som blander med litt Amerikansk Terpentin for å tynne ut litt, men jeg synes det er best uten, synes den blir tynn nok når den kokes. Redigert 27.Mai.2007 av Loddebåt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 jeg har også en sånn loddebåt hva er det svarte du har bak på stevnen Sitér dette innlegget Link to post
prosjekt... Svart 14.Mars.2009 Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 Hei loddebåt! Kjempeflott eksemplar du har der. Eg har fått ein 18 fot loddebåt som eg må lage ny dørk i. Den som var der frå før var ikkje som det skulle vere. Eg veit ikkje korleis det skal sjå ut originalt, så mitt spørsmål er om du kunne lagt ut nokre bileter av korleis dørken din ser ut og korleis rammene under ser ut...? Hadde vore veldig stor hjelp! Alt eg har nå, er spantene og skroget. Veit ikkje heilt korleis eg skal lage til utan å vite korleis det skal vere. Takk skal du ha viss du får det til! Viss ikkje, så går det greit:o). Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 14.Mars.2009 Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 Har hatt både Tresfjord m 16-24 Marna og en av de tre første av plast som ble laget av Askvik. I den var det en veldig tørst 24-32 Marna i som vi ikke ville bytte ut med diesel pga at det var ingen diesel som gikk så rolig. Men etter at ordningen med bensinmerke gikk ut så ble den litt dyr i drift. Denne båten har min onkel nå og han har vel gått mellom 20 og 30 tusen timer med den etter han ble pensjonist. (Diesel motor nr tre står i den nå). Ellers så har jeg også kjent både sild og brisling på strengen. Handloddet kommer til sin rett når man vurderer størrelsen på fisken. Ekkoloddet skiller ikke mellom 8 og 12 cm. Kjennte man lite på strengen og såg mye på ekkoloddet så var ikke så lurt å sette nota ut. Dorien (på min dialekt) vår ble bygget på Leirvik Sveis i 1956 (stålbåt) og er etter det jeg vet fortsatt i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Mars.2009 Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 Ser ut til at loddebåt ikke har vært pålogget på en stund. Men må si at denne Loddebåten var et prakt eksemplar! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.