Jump to content

Type girolje VP MD11C?


tom-ass

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Gikk alt bra når du byttet??

Ble ille nervøs jeg altså..hehe.. :smiley:

Skal bytte på min egen i morgen også etter å ha hatt ut oljekjøleren bak på MS giret, og fått sveiset et deilig hull på 7 cm pg.a tæring..

Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt!

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg tar feil her nå , men..

 

Jeg hadde ut ms gearet på albinbåt. Den olja du får sugd opp, er kun i den delen der gear funksjonen sitter, altså fremre del. Den bakre delen der reduksjonen sitter får du ikke tømmet ved å suge ut i påfyllingshullet da det er et kulelager i mellom der og dessuten ligger bakre del lavere. Det sitter en liten tappe skrue på bakre del, redusjonen, helt i bakkant under.

Var ute i verkstedet og tittet nå for sikerhetsskyld på den gamle kassa.

 

Spiller sikkert ikke noen rolle men greit å vite.

Jeg ringte drevia i sverige å bestillte deler både til gear og motor. Han sa at jeg skulle bruke mineralsk 15-40 på både motor og gear.

 

Grunnen til at jeg er tålig sikker er at jeg sugde ut all olja før jeg demonterte kassa, og når jeg delte kassa på bordet etterpå rand det olje utover hele. Det eneste som får forurenset olja er vel slitebelegget på con samt kondens så det er vel lenge imellom intervallene ??

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...