tom-ass Startet 24.Mai.2007 Del på Facebook Startet 24.Mai.2007 Hva slags olje skal det være på girkassa til Volvo Penta MD11C? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Allan E Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 motorolje Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Er det felles med motorolja, eller er det egen olje på giret? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
pete Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 egen på gearet Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 OK. Vanlig motorolje altså, type 10-40? Skal bytte i mårra, er det noe mer jeg bør tenke på? Filter finner jeg ikke. Har tengt å suge den opp med pumpe igjennom påfyllingshullet! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
"Mathilde" Svart 24.Mai.2007 Del på Facebook Svart 24.Mai.2007 Intet filter til gearoljen. Du kan selvsgat pumpe opp oljen slik du nevner, men det ebste er kanskje å foreta tapping når båten ligger på land. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 ...bare husk at gearolja renner sent ned. Mao: Vær tolmodig... Sitér dette innlegget Link to post
Martinsen Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 Gikk alt bra når du byttet?? Ble ille nervøs jeg altså..hehe.. Skal bytte på min egen i morgen også etter å ha hatt ut oljekjøleren bak på MS giret, og fått sveiset et deilig hull på 7 cm pg.a tæring.. Sitér dette innlegget Det finnes to folkeslag på sjøen: Båtfolk , og folk med båt! Link to post
tom-ass Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Dette gikk kjempebra. Jeg sugde olja ut og fyllte på ny! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Gurba Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Mulig jeg tar feil her nå , men.. Jeg hadde ut ms gearet på albinbåt. Den olja du får sugd opp, er kun i den delen der gear funksjonen sitter, altså fremre del. Den bakre delen der reduksjonen sitter får du ikke tømmet ved å suge ut i påfyllingshullet da det er et kulelager i mellom der og dessuten ligger bakre del lavere. Det sitter en liten tappe skrue på bakre del, redusjonen, helt i bakkant under. Var ute i verkstedet og tittet nå for sikerhetsskyld på den gamle kassa. Spiller sikkert ikke noen rolle men greit å vite. Jeg ringte drevia i sverige å bestillte deler både til gear og motor. Han sa at jeg skulle bruke mineralsk 15-40 på både motor og gear. Grunnen til at jeg er tålig sikker er at jeg sugde ut all olja før jeg demonterte kassa, og når jeg delte kassa på bordet etterpå rand det olje utover hele. Det eneste som får forurenset olja er vel slitebelegget på con samt kondens så det er vel lenge imellom intervallene ?? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2009 Jasså, sier du det gitt! Da blir det et oljebytte til ganske snart, via tappeplugg! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
bellen Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Jepp.. skal nok vere 15-40 på denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
tommen81 Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 hvor mye olje på motor går det på en md11c da. ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Det er nok en god ide å starte en ny tråd i stedet for å spørre i en fem år gammel tråd, men MD11C skal ha 2.85 liter inkludert filteret dersom den står rett. Sitér dette innlegget Link to post
tommen81 Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 takk for svaret. gidda ikke starte ny tråd for en filleting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.