Jump to content

Lufting Styring Vp D6 350

Kildal

Recommended Posts

Begynner nå og bli ferdig med mitt byggesett Riviera 925 Vp D6 350, lurer på hvordan man fyller på / lufter styringen, er jo pumpe på motoren og en ekspansjonstanke som returen fra styrepumpenen kommer fra ,skal man fylle på olje på styrepumpene? og deretter svinge fra borde til borde?.

Ole

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

Har bare sett dette en gang. Vollen luftet hos meg på lufteskruen på rattklokka. Start motoren - åpne den lille sorte plastmutteren på klokka - drei så på rattet som en full sjømann - fort fra side til side - max utslag. Har du luft i styringa så merker du at den hakker eller at den ikke stopper på maks utslag. Har du for lite olje på så hakker den også

Fyll også på mer olje om det trengs på styreklokka. Bruk en liten trakt. De som luftet på båten min brukte to hender :smiley:

Og skruen på rattklokka skrudde de veldig hardt til. Sp hard at jeg måtte bruke tang for å få den opp igjen

Hvis du har FB, pass på å bare lufte/ fylle olje på denne styrepumpen. Vri rattet mange ganger fra side til side før du lufter/ fyller på mere olje.

Genta dette helt til du kjenner det ikke er luft i pumpene. (på min D6 er det ca. 4,5 tørn fra fult BB til fullt STB)

Jeg holdt på med dette i flere dager (det virker som det tar tid før luften "bobler" opp til toppen)

Hvis du kan la motoren gå, går det litt fortere fordi hydraulikkpumpen/ tanken er "selvluftene"

Takker for svar !, har fb, skal lufteskruen nede plugges?

Ellers så er det kun "detaljene" igjen men di er jo veldig viktige og må gjøres ordentlig,renger med sjøsetting om en 3-4 uker.Gleder meg som en unge!

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...