Jump to content

Lufting Styring Vp D6 350


Kildal

Recommended Posts

Begynner nå og bli ferdig med mitt byggesett Riviera 925 Vp D6 350, lurer på hvordan man fyller på / lufter styringen, er jo pumpe på motoren og en ekspansjonstanke som returen fra styrepumpenen kommer fra ,skal man fylle på olje på styrepumpene? og deretter svinge fra borde til borde?.

 

 

 

Ole

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

Link to post

Har bare sett dette en gang. Vollen luftet hos meg på lufteskruen på rattklokka. Start motoren - åpne den lille sorte plastmutteren på klokka - drei så på rattet som en full sjømann - fort fra side til side - max utslag. Har du luft i styringa så merker du at den hakker eller at den ikke stopper på maks utslag. Har du for lite olje på så hakker den også

Link to post

Hvis du har FB, pass på å bare lufte/ fylle olje på denne styrepumpen. Vri rattet mange ganger fra side til side før du lufter/ fyller på mere olje.

Genta dette helt til du kjenner det ikke er luft i pumpene. (på min D6 er det ca. 4,5 tørn fra fult BB til fullt STB)

Jeg holdt på med dette i flere dager (det virker som det tar tid før luften "bobler" opp til toppen)

Hvis du kan la motoren gå, går det litt fortere fordi hydraulikkpumpen/ tanken er "selvluftene"

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...