Jump to content

oljetrykksalarm volvo tmd40


ollebollenor

Recommended Posts

Har skiftet giver til oljetrykksalarmen,(original volvo giver)denne er av typen som gir kontakt når den får trykk men dette resulterer i at alarmen går når jeg starter motoren og oljen får trykk :eek: ringte volvoforhandleren og han mente det var bare denne typen giver til min motor ,virker som om jeg skulle hatt en som slipper kontakt når trykket oppnås,men dette vil vel heller ikke vært smart da den ikke vil gi alarm hvis det blir kabelbrudd/koblingsbrudd. :nonod: .Er det noen som har denne motoren og vet hvordan dette skal fungere er jeg takknemlig for svar. :flag:

sto det skjæret i kartet????

Link to post
Share on other sites

At det oppfører seg slik du beskriver er vel bevis for at forhandleren tar feil. Har aldri hørt om oljetrykksbrytere som lukker under trykk

Det er ikke mulig, ut fra tegningen, å si hvordan det fungerer, men i 41 manualen er det angitt at bryteren er av vanlig type, dvs lukker når trykket faller under 0.7bar. Slik er det også på min MD21.

Vel er det riktig at alarmen da ikke vil fungere ved kabelbrudd, men den blir jo sjekket hver gang man skrur på tenningen.

 

Kjøp en giver hos mekonomen etc., tror ikke Biltema har slike lenger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...