Jump to content

Produksjon av en vakker tysk kvalitets seilbåt (video)


Sydvesten

Recommended Posts

Her er etter mitt syn en flott reportasje som er gjort av baad og fritid i Danmark om produskjon av en skikkelig flott kvalitetsseilbåt til rett pris... som også seiles på slutten av filmen. Filmen varer noen og tyve minutter.

 

Regner selvsagt med at "ekspertpanelet" ligger klar med relativt tung skyts atter en gang... men det er vel vi Bavaria eiere vant med og vi vender bare det andre kinnet til... :smiley:

 

Baad og Fritid

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg får ingenting til å virke, men legger ikke skylden på Bavaria! Bavaria lager bra båter, meget bra! All denne hetsingen minner mer om et særnorsk fenomen som vi alle kjenner! Skal ikke utdype det her, men kan vi ikke la disse stakkars(heldige) Bavariaeierne få ha båtene sin i fred!

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Preusserne??? Bavaria ??? :eek::eek::eek:

For meg er alle som holder til innenfor den tyske grense "preussere", har vært på reise i jobbsammenheng hele mitt voksne liv og truffet mange av dem selv på de mest avsidesliggende steder på kloden, og navnet er svært passende etter min oppfatning selv om det ikke stemmer helt geografisk. :crazy:

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke Ludvig hadde tatt en kikk under dørken da seilte sin første havseilas med match'en, hadde antagelig både båten og kjølen hvilt på bunnen av skagerak akkurat nå... Jeg har forøvrig veldig stor respekt for han som seiler. Båten hans er også helt sikkert sterk og trygg nå.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Har ikke noe greie på seilbåter - men dette synes jeg var en bra reportasje. Morsomt å se innslag fra produksjonen til Bavaria.

Dessuten ser jeg at det ligger en del annet båtsnadder under rubrikken baad&fritid som jeg skal kikke meg gjennom etterhvert... :yesnod:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Han var ikke helt enig når vi valgte Cruiser og ikke Match. :lol: .

42cruiser er også ganske rask båt hvis man setter den opp riktig. Det er en her i Bergen som har gjort det veldig bra på regattaene i år med en slik. Men nå har han solgt den til fordel for en ordentlig performance cruiser. Tror det var en grand soleil han kjøpte.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

For meg er alle som holder til innenfor den tyske grense "preussere", har vært på reise i jobbsammenheng hele mitt voksne liv og truffet mange av dem selv på de mest avsidesliggende steder på kloden, og navnet er svært passende etter min oppfatning selv om det ikke stemmer helt geografisk. :crazy:

Ja da var det nok en gang en person med egene erfaringer og livsopfattninger her på Baatplassen......Er du en Ola dunk-liksom en av dem???? :puke:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...