Jump to content

Fjerne dobbeltsidig tape?


New Attitude

Recommended Posts

Så er endelig det gamle teppet med gummi-bakside i oppløsning kastet i stor container! :cheers:

 

Tidligere eier har brukt tykk dobbeltsidig tape på glassfiberdørken for i sin tid å holde teppet på plass.

 

Utfordringen:

 

Hvordan fjerne denne? Sitter noe inni granskauen, og selv om jeg har fått til å løfte en liten flik lar den seg ikke "rive av". :headbang:

 

Annet en skrape? (har ikke lyst til å skrape opp godt gulv)

 

takkar for innspill :yesnod:

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Jeg har nylig fjernet borrelås/dobbeltsidig tape fra skroget. Brukte skirens fra Swix - dens om lukter appelsin, og skrapte med ei plastskrape beregnet for å fjerne is fra bilruta. Vasket deretter over med aceton. Det er noe herk. Sitrus-sprayen fra 3M skal visst være bra, men den er inni kjølsvinet dyr!

Pappa, jeg vil sove i båten!

Link to post
Share on other sites

Var her om dagen å kjøpte skum slik man setter inn vinduer og dører med. Og de som har fått det skummet på fingrene vet at det sitter noe jævlig.

Så at de hadde fått inn rensevæske for å ta bort skummet med, det kan være et alternativ.

Jeg ville ha stukket om en byggevarebutikk og hørt.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Bruk WD-40, rustløser spray. Virker helt topp...

 

Prøvde denne på rester etter uttørket lerretstape. Alt annet var nytteløst, men WD-40 tok det..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Stadig like imponert over raske og gode forslag :yesnod:

 

Prøvde Swix klisterfjerner med sitronduft, og limet bokstavelig rant av. Det ble da avdekket hvit tape/plast som framdeles sitter på dørken, men den tror jeg tas enkelt med litt varme/dras av.

 

takkar for tips :smiley:

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...