beertrip Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Hei Lurer på hvilke typer (merke/produsent) båter som finnes i V-50 klassen? Mvh Beertrip Quote Link to post
Taucher Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Dalla Pieta 16 Hurrycane 470 BeeCraft 16 det er de jeg husker for øyeblikket... Quote Link to post
beertrip Posted May 25, 2007 Author Share Posted May 25, 2007 TAKKER Selleri Kom gjerne med flere hvis dere husker Mvh Beertrip Quote Link to post
beecraft16 Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 hei! jeg kjører selv i klassen v60 (v50). jeg kjører en dalla pieta med en mercury 60 hk 4 takt. Klasse V-60 (V-50)V-60(V-50) er den minste offshoreklassen vi har i Norge. Dette er rekrutterings klassen innen Offshore racing. Du kan delta fra fylte 13 år og ha bestått båtførerprøven. Vi har ingen øvre aldersgrense, så dette er en perfekt klasse for far og barn, men også for to venner som liker båtsport. Valget av båt står fritt så lenge den oppfyller kravene i reglementet. Reglene for klassen er Nordiske, og det er det svenske forbundet SVERA sammen med Norges Båtsport forbund som forvalter reglene. Det avholdes race både i Sverige, Finland og i Norge i denne klassen, og banen pleier å være den samme som for de øvrige klassene.Teknisk informasjon:Båtene som benyttes er v-bunns båter med min lengde på 4,15m og max 5,70m med 50 hestekrefters to-takt motorer eller 60 hester fire-takts motor. Verken trimming av motorer eller stepping av båt er lov og det er vektkrav til båt med fører. Min vekt totalt inkl crew V-60 er 530kg og min vekt totalt inkl crew V-50 er 475kg. Forbundene vil at det skal være minst mulig forskjell, og regelverket er laget på en slik måte at det mulig for alle å hevde seg i toppen. I alle offshore klasser har man en klasseidentifikasjon, i V60(V50) er denne en stor J som etterfølges av lisensnummeret på båt.Som i all annen motorsport må man ha lisens for å kunne delta i både nasjonale og nordiske løp. For å kunne løse ut en gyldig offshorelisens m/bilde må man fremlegge legeattest. Alt av essensielle lisenser + loggbok og målebrev samt homologiseringspapirer for 4-taktere må være med på hvert race og skal vises ved innsjekking før løpene. Etter løpene blir alle båtene veid for å se om de holder vektkravet, men det forekommer også påbudte motorsjekker. Motorsjekk skjer etter målgang, i dry pit av kvalifisert teknisk personell med personlig godkjenning utstedt av forbundet. Quote Link to post
Lars K Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Argo 16 blir vel også brukt. Hvordan er båtene å kjøre med 4takt i forhold til 2takt? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.