KSE Startet 25.Mai.2007 Del på Facebook Startet 25.Mai.2007 Hva mener dere markedspris for en pakke med 97/98 modell AQAD41 med 290DP, gangtid 1400-1500 timer er? God stand, selges av verksted som har tatt den i innbytte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
eysteind Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 betalte selv 170,- for en 2000 mod. gått 500t for 3 år siden... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tebi Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Jeg vil tippe rundt 150000 Hva forlanger de da? markedspris er jo den prisen noen er villig til å betale for motoren.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KSE Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Takk for raskt svar! Ca. 100.000,- tror jeg. Kanskje ikke så galt, men det er mye penger likevel. Får en ganske bra V8 bensin til den prisen. Dessuten får jeg nok plassproblemer (Fjord 21 Weekender). Regner med jeg må kutte i- eller flytte drivstoff tanken. Men det hadde nok vært en bra motor..... Har 280 drev i dag. Vet dere om man må endre på hullet i "akterplaten" ved skifte til 290 drev? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
saga Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Det høres ut som et kjempekjøp spør du meg. 90-100' for 10-12 år gamlere motorer av samme merke vet jeg andre har gitt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
evenR4u Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Takk for raskt svar!Ca. 100.000,- tror jeg. Kanskje ikke så galt, men det er mye penger likevel. Får en ganske bra V8 bensin til den prisen. Dessuten får jeg nok plassproblemer (Fjord 21 Weekender). Regner med jeg må kutte i- eller flytte drivstoff tanken.Men det hadde nok vært en bra motor..... Har 280 drev i dag. Vet dere om man må endre på hullet i "akterplaten" ved skifte til 290 drev? HeiHvis du skal bruke 100.000 +++ til motor i Weekenderen din, hvorfor ikke velge den ideelle løsningen? Weekendere skal ha bensin V motor. Ny 4,3 liter innsprøytning bensin 220 hk med SP drev får du splitter ny fra forhandler for ca 130.000 etter litt pruting. Med halve forbruket av en gammel V8 forgasser eller gammel Volvo 170 hk er den ikke galt dyr i drift. Og - nytt er nytt. Om du tar med risikoen for kostbare reparasjoner på en brukt diesel eller høy pris for en ny diesel er en slik bensin V6 sannsynligvis mye bedre økonomi enn en diesel. Og tenkt på støy og vibrasjoner, ombygging av tank, flytting av skott, forsterking av motorfester, hvor lenge er Adam i avgiftsredusert diesel-paradiset, dieseleksos, unødvendig mye støpejern altfor langt bak i båten etc etc. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 26.Mai.2007 Del på Facebook Svart 26.Mai.2007 (redigert) 100.000,- for en 10 år gammel 41 motor høres fornuftig ut. Mener å ha sett flere Fjord 21 på Finn.no med 40 eller 41 motor. Har selv en 24 foter Sea Ray med 240 Hk diesel, ville aldri byttet til bensin. Men nå er Steyr'en noe letter en Volvoen da Redigert 26.Mai.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
ola_dunk Svart 26.Mai.2007 Del på Facebook Svart 26.Mai.2007 21 Wekenderen vil bli for tung bak med den motoren. Fjorden har en skikkelig V bunn og vil få problemer .( har eid samme båt .. kjøp deg en lettere motor. http://www.kdtrading.no/tradingshop/index.php Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 26.Mai.2007 Del på Facebook Svart 26.Mai.2007 Weekendere skal ha bensin V motor. Ny 4,3 liter innsprøytning bensin 220 hk med SP drev får du splitter ny fra forhandler for ca 130.000 etter litt pruting. Med halve forbruket av en gammel V8 forgasser eller gammel Volvo 170 hk er den ikke galt dyr i drift. Og - nytt er nytt. Min weekendcruiser skal aldri mere ha en bensiner i maskinrommet. Men V8 er helt ok, bare den går på diesel. Har nettopp montert en Steyr i min norske klassiske Windy 7800. Angående forbruk så tar du skammelig feil. En riktig innstillt forgassermaskin går like billig som en insprøytnings dings, halverer du forbruket så har du nok halvert effekten og.. ;) Nytt er nytt...... Den er jeg enig i.. :D Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KSE Svart 28.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Weekendere skal ha bensin V motor. Ny 4,3 liter innsprøytning bensin 220 hk med SP drev får du splitter ny fra forhandler for ca 130.000 etter litt pruting. Med halve forbruket av en gammel V8 forgasser eller gammel Volvo 170 hk er den ikke galt dyr i drift. Og - nytt er nytt. Om du tar med risikoen for kostbare reparasjoner på en brukt diesel eller høy pris for en ny diesel er en slik bensin V6 sannsynligvis mye bedre økonomi enn en diesel. Og tenkt på støy og vibrasjoner, ombygging av tank, flytting av skott, forsterking av motorfester, hvor lenge er Adam i avgiftsredusert diesel-paradiset, dieseleksos, unødvendig mye støpejern altfor langt bak i båten etc etc. Ja, jeg er enig med deg og det er egentlig en V8 bensin jeg er på jakt etter til min båt. Men det er disse driftsutgiftene som får en til å vurdere diesel. Har slått fra meg denne 41 motoren. Den blir for stor og tung. Den er dyr (i forhold til bensin) og i tillegg blir den dyr å montere (mye ombygging). Skal det være diesel må det bli maks 4-5 sylindre (KAD 32 eller AD31P). Hadde en AQ145 montert tidligere. Den ble for liten. V8=mer krefter, roligere gange og sikkert ikke mye mer forbruk (145'en gikk stort sett mer eller mindre for full spiker for å holde båten i plan...) Begynner å spøke litt for sesongen -07. Noen som kjenner noen som kjenner noen som har en OK V8 (evt. V6) til salgs? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sequoia Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 NY 5.7L V8 fra USA Online til 59.000,- SEK. Drev fra 21.900 SEK hos Drev.se Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Kanskje denne: V8 til 25.000,- inkl drev Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bawaria Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Kanskje denne: V8 til 25.000,- inkl drev Å fysj å fy. en gammel Ford, tok akkurat ut en sånn av en Fjord Weekender byttet med en Volvo V6 med innsprøytning og duopropp Eieren ble veldigt fornøyd båten gikk faktiskt fortere pluss brukte mindere bensin . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KSE Svart 28.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 NY 5.7L V8 fra USA Online til 59.000,- SEK. Drev fra 21.900 SEK hos Drev.se + avgifter....? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KSE Svart 28.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Kanskje denne: V8 til 25.000,- inkl drev Å fysj å fy. en gammel Ford Ja disse fordene har jeg ikke hørt mye godt om. Volvo gikk vel over til GM allerede på 70-tallet. Det er med andre ord en GAMMEL sliter dette. Tror det kan være lurt å styre unna de. Men bruktsalg på svenske internettsider, se det, det har jeg ikke tenkt på. Får sjekke der også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
evenR4u Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Min weekendcruiser skal aldri mere ha en bensiner i maskinrommet. Men V8 er helt ok, bare den går på diesel. Har nettopp montert en Steyr i min norske klassiske Windy 7800. Angående forbruk så tar du skammelig feil. En riktig innstillt forgassermaskin går like billig som en insprøytnings dings, halverer du forbruket så har du nok halvert effekten og.. ;) Nytt er nytt...... Den er jeg enig i.. :D I teorien er det sikkert korrekt at en "riktig justert" forgassermotor bruker akkurat som en innsprøytningsmotor. Praksis viser dog at forbruket er et langt lavere for de nye elektronisk styrte innsprøytningsmotorene kontra de gamle forgassermotorene. Kanskje ikke først og fremst pga innsprøytningen, men mer pga avansert motorstyring og mer effektive konstruksjoner med fokus på redusert forbruk og høyere effekt i lettere motorer. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.