Jump to content

Ingen gnist på Johnson 150Hk


Båtteam

Recommended Posts

Sitter 2 power packer på disse motorene??, en til hver sylinder rad, kan nesten høres ut til at den ene boxene er deffekt.

 

Her har du en link til CDI sin feilsøkings guide ( PDF fil, ligger på min isp sin server ).

Her er en annen ifra samme kilde...

 

Problemet kan være så enkelt som litt irr på en ledning, men det kan være tenning boksen som er vandret heden....

 

Puss ( fint smergel papir ) over alle ledningene sin hører til tenninga ( ifra giver under svinghjul ( trenger ikke ta det av ) > tennings boks > coiler .

Gå igjennom tipsene i feilsøkings guiden.

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takker for info. Linken var svært informativ. Det kan nok tyde på at den ene powerpacken er gåen ja...

Skal feilsøke, men alt tyder på at jeg nok bare må bestille. Ser du bor på Elverum. Selv bor jeg på Hamar. Har du tips eller god erfaring med hvem jeg burde bestille av?. Mvh Tom

Redigert av Båtteam (see edit history)
Link to post
Share on other sites

De få delene jeg har kjøpt i Norge har jeg bestilt ifra http://kaldnes-maritime.no/, en annen mulighet er Euro-fritid, har dog ikke den beste erfaring med det firmaet.

 

Ellers kan enhver lokal Johnson/Evinrude forhandler bestille delen, dele nummeret kan du finne her (trenger ikke fylle inn epost, bare klikk på "view parts catalog" , finn din motor.

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...