olavhm Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Hei. Er det noen her som har formening om levetiden for en volvo Penta MD 11 C fra tidlig 80-tall? Er det noen typiske feil e.l. jeg skal se etter ved kjøp av båt med slik motor? Olav Quote Link to post
NovaMalin Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Salt- eller ferskvannskjølt? Er den saltvannskjølt kan den fort nærme seg de evige jaktmarker, er den ferskvannskjølt kan den ha mange fine år forran seg. Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Gutek Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 MD 11 D kom i 1981,så vel det kan være in 80 mod.Jeg kjøpte en MD 17 D fra 82.Dummeste jeg har gjort.Den var slitt og tungstartet p.g.a. dårlig kompressjon.Det kan denne også være.Skal du kjøpe båt fra den tiden,se å få tak in en hvor orgianlmotoren er utskiftet.En dårlig motor er drepende for båtlivet. Gilsen Gutek Quote Link to post
NovaMalin Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 (edited) MD11C kom vel i 75? Har en MD11C fra 79 med ettermontert ferskvannskjøling. Har skiftet blandebend (må gjøres ca hvert 10. år), dynamo og overhalt starteren. Nå funker den som aldri før. Edited May 29, 2007 by Sjekteeier (see edit history) Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
avmønstret5 Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Salt- eller ferskvannskjølt? Er den saltvannskjølt kan den fort nærme seg de evige jaktmarker, er den ferskvannskjølt kan den ha mange fine år forran seg. Enig i det første, men jeg vil vel være usikker på hvor mange år den har foran seg selv med ferskvannskjøling. MD11 var i utgangspunktet en primitiv motor , hvor ulike feil gjerne oppstod underveis. Betal ikke mye for denne moringklompen. Quote Link to post
Recommended Posts