oddgp Startet 28.Mai.2007 Del på Facebook Startet 28.Mai.2007 Etter oppstart i vår, har ikke motoren gått som normalt, 06 mod 115 hk. Ved omdreininger under 3000 fusker den veldig, over går det sånn noenlunde. Etter sjekk på verksted har de funnet ut at det kan vere dynamoen som er ødelagt på en 06 mod? Batteriet er også gåent, jeg mener at det kan ha sin årsak med nevnte feil, men nei. Er det ikke garantier på et under 1 år gammelt batteri? Er det noen som har de samme problemene? Marine power og forhandler har ikke hørt om dette tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Et batteri kan jo ryke av flere årsaker,som f.eks feil vinterlagring, eller "strømtyv" ombord. Men dersom det er stor sannsynlighet for at det er ødelagt pga feil på dynamo så mener jeg det er rett og rimelig at det blir dekt av garantien... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
oddgp Svart 28.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 No er det ikke batteriet i seg selv jeg klager så veldig på, selv om det er lagret fulladet innendørs gjennom hele vinteren. Men om det er andre som har de samme symtomene på motoren.... Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 -Men har ikke du forsatt garanti både på motor og batteri? Uavhengig av hva som er feil får de bare fikse dette - om du ellers har gjort slik det står i brukermanualen...... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Ingar Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 De har funnet ut at den kan være dynamoen? Ett verksted bør vel relativt enkelt kunne konstatere om dynamoen er i orden eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
retbergen Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Sett uansett inn et nytt batteri. Sjekk ladespenningen når du har startet motoren. Om motoren fremdeles fusker har det da i hvertfall ikke med batteriet å gjøre. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 Eller si til forhandleren at dette fikser dere Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
chagall Svart 28.Mai.2007 Del på Facebook Svart 28.Mai.2007 No er det ikke batteriet i seg selv jeg klager så veldig på, selv om det er lagret fulladet innendørs gjennom hele vinteren.Men om det er andre som har de samme symtomene på motoren.... Hei, har samme motoren som deg, ( 2004 mod.) Har ikke hatt problemer med dynamo eller batteri så langt. Derimot hadde jeg problemer med å få opp turtallet på motoren ca: 1/2 år etter kjøp. Leverte båt og motor til forhandler som skulle sjekke dette. Etter 2-3 dager fikk jeg beskjed om at De ikke kunne finne noen feil på motoren !!! Diagnosen fortalte at alt var OK-----. Fikk besked om at hvis problemet fortsatte , måtte De prøve båt og motor på vannet.? OK, tenkte jeg, får prøve igjen. Da jeg klemte på blæren før oppstart får jeg se at det lekker bensin fra slangeskjøten inn til motoren. Slangen satt på uten slangeklemme !! Satte på en slangeklemme og har ikke hatt noen problemer siden. Fortalte dette til forhandler, som ikke kunne forklare dette. Jeg tror at når motoren er igang, vil man ikke se noen lekkasje, fordi den suger inn luft i systemet.??? Sitér dette innlegget Link to post
oddgp Svart 29.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Samtidig har jeg signal ved for høyt turtal, ved ca 29- 30 knop. Båten skal kunne gjøre ca 33 knop, orginal propel står på. Husker ikke omdr, tallet. Det er som du skriver Chagall, de finner ikke noe feil på instrumentene. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 29.Mai.2007 Del på Facebook Svart 29.Mai.2007 Hei, du får signal om for høyt turtall.? Da må vel turtallet overstige 5700 o/min.Dette er maks turtall ifølge instruksjonsboka. Virker som du må forsøke en annen propell med større stigning. Annen mulighet er at motoren står for høyt på akterspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.