Guest anemone Startet 24.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 24.Desember.2002 hei og hå alle sammen , ser det har vært litt vanskelig å finne på noe til fenderne , admiralene og dronningene .. jeg må si at jeg er litt spent på hva kapteinen min kommer hjem med der han hastet avgårde en time før butikkene stenger på selveste dagen ... er rimelig sikker på at det blir noe sportsutstyr eller for store klær i mor sin stil... han har neppe lagt merke til om livlinja er blitt mye smalere og at mora og jeg ikke har samme klesstil ... enten ender han opp med å svi av unødig mye penger for å redde skinnet sitt eller så ender han opp med noe på tilbud .. som var så greit !!! ALTSÅ !!! Synes dere har kommet med flere gode forslag jeg !! Jeg håper virkelig at kapteinen min har lest dem ... Ha en riktig god jul .. med meget fornøyde koner ;) klemmer fra Anemone Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 24.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2002 Her har du en julegave fra meg nemlig en [glow=red,2,300]anemone nemorosa[/glow](kvitveis) : GOD JUL fra en som har tid i julestria (på jobb),men når de andre er ferdig med pakker og julegløgg så er nok ikke tastaturet langt unna kjenner jeg dem rett....VELKOMMEN til vårt forum!! :wink:l [ Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 24.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2002 En liten hilsen fra Osebergfeltet. Her blåser det 70 knop ute, men vi har kos og julestemning inne. Tipper denne baljen ville ha slingret godt her ute idag!! Hilsen "Blackie" PS. Var det "Anemone" fra BM som var innpå her? Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Lars H. Svart 24.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2002 Tommy_H.: En liten hilsen fra Osebergfeltet. Her blåser det 70 knop ute, men vi har kos og julestemning inne.Og de beste julehilsener fra en oljepioner. Jobbet selv i Nordsjøen ombord på Ocean Traveler, 1968/69, dog ikke i julen. Men kjenner godt til vind og 20m bølger der ute. For å se hvordan det var den gang, ta en titt pi disse sidene. http://oljepionerene.no Ha en fortsatt God Jul! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jonny Svart 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 Er dette noe å legge under treet til kona montro? http://www.finn.no/finn/boat/object?id=408...06&pos=10&rub=9 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2003 Burde være bra, sikkert bedre enn den varianten med vinger som de maser så mye om på tv. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Lurer på hvor båt "gal" folket er .. Samtidig synes jeg det blir litt trist innpå her til tider.. Vær med å stemme NÅ Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bertinius Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 :santcheers:flott ide, det er jo mange gale båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Ja, det er ikke problem å finna julegave te meg fra kjerringa. Trenger: Ny vanntank, septiktank, kjøleskap, baugpropell, ekkolodd, kartplotter, VHF, diesel eller gassvarmer, ankervinsj, lensepumper, vannpumpe, septikpumpe, ny dieselmotor................... Får sikker ikke alt, men der er nok å velga i.......... Noen som har lengre ønskeliste? Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Hvorfor ikke kjøpe f.eks. kjøleskap eller ankervinsj til kona til Jul da Kjelli? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Den beste julegaven må være et syrefast bruceanker. Kan både brukes til ankring og som smykke Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 15.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2003 Og til å holde kona fast mens du drikker opp alt i det nye kjøleskapet Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Sebaldus Svart 16.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2003 Og må slike julegaveideer til kona/dama får vi så mye, mye bedre tid neste år til båtbruk, båtpuss og baatplassen.no. Blir greit å kunne mekke og lakke i stuen også! Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2003 Sendte bestillingsliste til en båtbutikk i Arendal nuh Litt Seint ute kansje ,men der kommer det mye snadder så litt xtra venting kan jeg klare vel.Men de to største ønskene er ikke på den listen,desværre .Så ny karlesje og kartplotter kan jo kansje påskeharen komme med [glow=red,2,300]TINE II [/glow] Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Quantum Svart 17.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2003 Her måtte det bli "hu er dritlei båtmaset". Normalt er det ikke så mye båtrelaterte ting som foregår på høsten fra båten går i opplag for vinteren. [glow=red,2,300]Men [/glow] fruen påstår at nyttårsaften på tolvslaget trykker jeg på knappen for [glow=red,2,300]VÅREN [/glow]og da kommer båtblader og båtpraten i gang. I høst har vi snakket alvorlig om å bytte båt, så det er blitt en del snakk om hva vi ønsker oss og hvile krav og kvaliteter vi er ute etter.Vi har også hatt flere turer for å se på båt så jeg tror at når julen kommer blir det [glow=red,2,300]ikke [/glow] båtrelatert julegave på meg i år. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
jan Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Hei alle båtfantaster og kjære medlemmer! .Har dere fått noe fint til jul?,tenker ikke på ting som:sokker,slips,toalettholder med radio,skjerf truser.osv.....Nei tenker på nyttige ting til båten??For min egen del har fått ett veeldig fint ratt til båten .og nå sitter far her og kan ikke få avlyst ett selskap med svigers til fordel for montering av nytt ratt!!! Fortsatt en god jul Jan Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Jeg har fått en bok om skipsforlis deriblant Rokta forliset og ikke minst båtkikkert. Må riktignok kjøpe kikkerten selv så nå skal markedet sonderes! ' Tenker det blir en med peilekompas siden jeg ikke har noe slikt pr dags dato. var snill i år Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Hei Joda, familien vet om min store interesse, og gavene bærer preg av det, men de dyreste er nok fra Nissen (meg selv). Nissen er en "racer" til å gi passende gaver. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Fam. OpXXX hadde ikke digitalkamera. Det har de nå, takket være nissen. Blir lettere å legge ut " illustrerte impellerproblemer" o.l her på baatlassen også.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mazda6 Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Fikk penger til ting jeg skal kjøpe til båten ihvertfall.... Blir full "overhaling" av båten til våren, med nytt bunnstoff, seter, vindskjerm, kalasje, stereo. Også ordne liten skade og... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Sitter å hygger meg med Ragnar Kvams gamle bok "Oppbrudd" fra 1990. Neste bok er Gry Waage's "Fra Konglungen til Padda" om øyene innerst i Oslofjorden Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 fikk teorien til båtførerprøven og er godt i gang. Fikk også div. fine duker med maritimt motiv. Sitér dette innlegget Link to post
945 Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Av mine 2 sønner fikk jeg en flott kikkert beregnet til båtbruk. Nå får de kanskje ha sine i fred fra meg. Kikkerten lå i ei flott treeske hvor konas første kommentar var" Den kassen vil værefin til teposene". Men nei, der skal kikkerten ligge i rolige perioder. :smiley: Ha en fortsatt god jul MVH Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Slagskibet Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Ikke noe båtrelatert i år. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2003 Ikke noe båtrelatert i år. Ikke noe båtrelatert jeg heller ! Däremot gav jag Admiralinnen en dykkermask (Cyklopöga på svensk!) ifall vi skulle få en tamp i propellern............. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.