Jump to content

Bøyeplass i Son/Moss


ragtag

Recommended Posts

Hei,

 

 Jeg leter etter en plass til båten minn til neste år, helst litt ut i Oslo fjorden (Son, Moss o.s.v.). Jeg har en seil katamaran som er hele 3.75m i bredden, og ser derfor etter bøyeplass (bryggeplass hadde vært greit, bare det ikke koster alt for mye). Er det noen som vet om noe sted i dette området der det finnes plass?

 

 Så langt har jeg funnet ut at Sonskilen Båthavn ikke har ledig bøye, og at jeg må bo i Vestbygd til å få bøye gjennom Son Havnekontor. Tror ikke det er noen bøyer på Kambo? Og vet ikke om det er noen i Moss heller. Har ikke bil, så jeg trenger å finne et sted der det går bus/tog nogenlunde i nærheten.

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Hei !

Er litt sent ute med å svare. Har tenkt litt på spørsmålet ditt. Jeg bor i Moss, og tviler på om du finner noen bøyeplass rundt der. Båtplass er vel også vanskelig tror jeg. Kan hende det finnes ledig plass, men da koster den ganske mye tror jeg.

Du skriver at det ikke finnes plasser i Sonskilen, gjelder det i den nordvestre bukta også? Der har det ligget store båter på bøye før. Vet ikke om plassene muligens er private. Men det vet kanskje andre her som er litt bedre kjent i nærområdet.

I Kambo finnes det to båthavner tror jeg. Har du sjekket begge? Der må det vel bli bryggeplass i såfall, tror ikke det går å ligge på bøye der heller.

Hvis du har tenkt å ligge på bøye, bør du vel ligge et sted som ligger godt i le for vær og vind.

Det finnes ikke så mange steder rundt i området Son/Moss som er egnet til bøyeplass, desverre.

Siden du ikke har bil så blir det vel litt vanskeligere å reise i havna en snartur for å sjekke om alt er ok også. Så du bør vel finne en plass hvor du vet at båten ligger trygt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...