Jump to content

Problem med lanterne i en Terhi


kazoo

Recommended Posts

Jeg har en Terhi Nordic 6020C 2000mod. Jeg kjøpte den sist sesong, og har ikke hatt lanterner som fungerte. Jeg har nå fått fikset den forran! :) Men har et problem med den bak, problemet er at metallet er helt irret vekk så jeg ikke får kontakt når ledningene er koblet inn i sukkerbiten. Jeg tenkte da natruligvis at det bare var å bytte ut endene på ledningene og koble de sammen på nytt. Men så lett skulle det vise seg å ikke være.... :headbang:

Grunnen er at ledningen som kommer fra lanterna bak og er lagt i rør i båten, og ledningen sitter helt fast inne i disse rørene og er ikke mulig å få ut de centimeterne en trenger. Noen som vet hvordan en kan løse det? Har dratt i ledningen med tang det jeg kan men har ikke fått rykket den mer en noen millimeter....

Redigert av kazoo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du sjekket hvordan ledningene er festet i andre enden av røret da?

Prøvde å få ott selve lanternefestet ja, men det virket som var limt fast. For selv om jeg skrudde ut skruene var det ikke mulig å få rikket den løs... Så har prøvd uten hell...

 

 

Er du sikker på at de ligger i rør? Og ikke bare er støpt inn i skummet? Har en Microfun og har akkurat samme problem. Har bare ennå ikke giddet å gjør noe med det - båten brukes neppe slik at lanterner er påkrevd.

Serriøst?!? :headbang:

Det var rør helt ytterst, men virket som de var festet på et vis etter ca 10(+-) cm med det ytterste røret, tenkte det var gjort så de ikke skulle skli fram og tilbake, men når du sier dette så kan det jo hende de er støpt inn i skroget... Men er jo isåfall en helt sinnsyk idiotisk måte å lage det på!!!!!

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå kommet fram til at eneste mulighet er å lodde dene dritten...

Så planen var da å fjerne det som er ødelagt av ledningen som jeg kommer til og lodde på ny ledning, men er jo klart den vil ligge ganske utsatt til der den ligger, så idielt er det nok ikke. Har da tenkt å ha på krympestrømpe og kjøre på med litt tectyl på utsiden av den igjen så forhåpentligvis vannet holder seg borte og det ikke starter å irre igjen...

 

Noen som har noen andre forslag til hva jeg bør gjøre etter loddingen?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...