Jump to content

Instrumentfeil? høy oljetemp på Perkins 6.354.4 kommer og går

Sneila

Recommended Posts

Varsel for høy oljetemp på min Perkins 6.354.4 kommer og går. Samtidig med alarmen slenger vanntempen med 5-10 grader. Disse svingningene skjer på brøkdelen av et sekund. Er jo fysisk umulig at temperaturen endrer seg så raskt. På forrige tur så jeg også antydning til raske svingninger i oljetrykket. Motoren går som en klokke den, uten noen form for ulyder. Kjennes heller ikke unormalt varm ut etter noen timers drift. Det rare er at dette ikke skjer hver gang. Enkelte turer er alt som normalt. Er det noen som har erfaring med slike tilfeller? Kan det være så enkelt som en instrumentfeil? Skal forsøke å låne med meg en tempmåler fra jobben og sammenligne dette med mitt instrument. Nekter å tro at så raske svingninger er reelle, men ble litt nervøs da oljetrykket også beveget seg.

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Instrumentfeil?.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

• 4 år senere...

Kan godt være en joringsfeil hvis instrumenter hopper slik det er beskrevet i denne gamle tråden. Det letteste er ofte og bare koble en ekstra jordledning direkte fra batteri minus og til instrumentets minuskobling. Forsvinner problemet da, så kan du gå i gang med og finne bruddet på den orginale kabelen. Skissen viser hvordan opplegget vanligvis er koblet. På skissen er sort minus, og rødt er pluss. De øvrige er ledninger til givere på motoren.

OBS : Skissen er fritt tegnet, og er ikke orginalt koblingsskjema. Som du ser benytter instrumentene felles både + og - kabel, og dermed blir det ofte feil visning på flere instrumenter også. https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23635/b.jpg

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...