Sneila Startet 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2007 Varsel for høy oljetemp på min Perkins 6.354.4 kommer og går. Samtidig med alarmen slenger vanntempen med 5-10 grader. Disse svingningene skjer på brøkdelen av et sekund. Er jo fysisk umulig at temperaturen endrer seg så raskt. På forrige tur så jeg også antydning til raske svingninger i oljetrykket. Motoren går som en klokke den, uten noen form for ulyder. Kjennes heller ikke unormalt varm ut etter noen timers drift. Det rare er at dette ikke skjer hver gang. Enkelte turer er alt som normalt. Er det noen som har erfaring med slike tilfeller? Kan det være så enkelt som en instrumentfeil? Skal forsøke å låne med meg en tempmåler fra jobben og sammenligne dette med mitt instrument. Nekter å tro at så raske svingninger er reelle, men ble litt nervøs da oljetrykket også beveget seg. Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Instrumentfeil?.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Enten giverfeil eller instrumentfeil tenker jeg har selv erfart at ladespenningen på ene motoren min gikk opptil 16V en gang på det analoge instrumentet mens det digitale viste normale verdier. Stoppet og startet motoren og da var alt normalt Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Se på hva som er felles for de ulike instrumenta, og jeg tipper du finner feilen der..... Frem med koblingskjema. Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Jorg-1 Svart 29.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2007 Kanskje den vanlige feilen med vakkelkontakt på jordledning.... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
infra 727 Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 sjekk at det ikke er korrosjon på polene i ledningsstokken inn på motor, og at denne sitter skikkelig! var borti samme problem på en volvo penta, da var det dårlig kontakt her som lagde trøbbel! Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Skal forsøke å gå over ledninger og koblinger. Er jo mest sansynlig at løsningen ligger der ett sted. Takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Tror nok det er jordings feil ja. Sitér dette innlegget Link to post
vilhelmh Svart 13.September.2011 Link til dette innlegget Svart 13.September.2011 Hei! Jeg har akkurat samme feilen. Fant du ut hva det var hos deg? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 13.September.2011 Link til dette innlegget Svart 13.September.2011 Kan godt være en joringsfeil hvis instrumenter hopper slik det er beskrevet i denne gamle tråden. Det letteste er ofte og bare koble en ekstra jordledning direkte fra batteri minus og til instrumentets minuskobling. Forsvinner problemet da, så kan du gå i gang med og finne bruddet på den orginale kabelen. Skissen viser hvordan opplegget vanligvis er koblet. På skissen er sort minus, og rødt er pluss. De øvrige er ledninger til givere på motoren. OBS : Skissen er fritt tegnet, og er ikke orginalt koblingsskjema. Som du ser benytter instrumentene felles både + og - kabel, og dermed blir det ofte feil visning på flere instrumenter også. https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23635/b.jpg Sitér dette innlegget Link to post
vilhelmh Svart 14.September.2011 Link til dette innlegget Svart 14.September.2011 Takk Hegra! Suverent Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 På dagens kveldstur, Startet perkinsen kald, viste oljetrykksmåleren 3,5 mot vanligvis 5 ved kaldstart, på tomgang viste oljetrykk stiger fra vanligvis 3-3,5 til 4-4,5 i varmkjørt. Lurer på om det er oljetrykksgiveren som har tatt kvelden.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.