Jump to content

Hvor lenge kan man ligge fortøyd på samme plass?


Viksund Bravo

Recommended Posts

Det er riktig med 2 døgn i uthavner, det var et innslag i fjor sommer om dette på radioen i Telemark hvor dette ble påpekt spesielt... Det var enkelte som la ut båten på våren og brukte lettbåt til og fra resten av sesongen....dette skulle det vistnok bli ført kontroll med, men det er vel tvilsomt om det blir reagert på dette...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi har samme problem her i Østfold her setter folk opp telta sine rundt på holmer og skjær tidlig i mai for å sikre seg de beste plassene resten av sommeren, jeg mener at det skulle vært mer kontroll ang dette har mange ganger hatt lyst til å rive ned flere av disse telta. :headbang:

 

Jeg har vært på veldig mange av "teltholmene" mellom Sekken og Larkollen. Kan ikke si at jeg er enig med deg i at de verken de "faste" teltene eller tilfeldige telt innebærer nevneverdig begrensning for oss andre. Ser det heller slik at teltingen gir de som ikke vil eller har anledning til "bobåt" mulighet til å oppleve mye av det samme som du og jeg gjøre når vi er på båttur.

 

På land på holmene er det stort sett bra med plass, det er langt verre med å finne ledige og gode plasser å legge til.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

I følge friluftsloven § 9 er det ikke tillatt i mer enn 2 døgn om gangen uten eierens eller brukerens samtykke.

 

Nærmere presisering: "Telting eller annet opphold er ikke tillatt i mer enn 2 døgn om gangen uten eierens eller brukerens samtykke. Samtykke til lengre opphold trengs likevel ikke på høgfjellet eller på område fjernt fra bebyggelse, medmindre det må regnes med at oppholdet kan medføre nevneverdig skade eller ulempe."

 

Skal nok mye til for å bruke denne § mot de som legger seg til noen dager eller uker, forutsatt at de oppfører seg som folk og holder det greit rundt seg.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Så oppsummert kan en kanskje si at dersom en ligger alene i en koselig vik, og ikke er til sjenanse for noen, og ingen står i kø for å legge til- da gjelder ikke 2 dagers regelen?

Har ikke hatt "problemet" ennå, det er jo trivelig å flytte litt på seg, lade batterier osv, men det kan jo hende situasjonen oppstår i løpet av sesongen :smiley:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...