Jump to content

Stort registreringsmerke i fra RSSR


Espen C

Recommended Posts

Jeg har bestilt nye registreringsskilt i fra redningsselskapet da mine begynte å bli litt frynsete i kantene men de er jo så store så jeg lurte på å klippe vekk all reklamen i fra redningsselskapet og kun beholde selve nummeret,

kan man gjøre dette eller må man kjøre rundt med disse store merkene :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte jeg skulle beskjære dem - men ombestemte meg i siste liten før montering. Da er det i hvertfall ingen tvil om at båten er registrert i RSSR skulle den bli funnet drivende tom..... Og nå er jeg blitt vant til merkene og syns de er greie nok.... -Selv om jeg syns de var alt for store med prangende reklame da de kom.....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg fikk også disse nye skiltene forleden. Store, men greit nok.

 

Det jeg imidlertid er mer bekymret for er kvaliteten på merkene. Nabobåten på båtplassen har et slikt merke, som sikkert er ca 2 år gammelt. Det er blitt veldig falmet av vær og vind. Slikt trekker ned utseendet på båten veldig synes jeg.

Er spent på å se hvordan mine holder, ser ut til å være samme type.

 

AB

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

allerede begynt å falme skikkelig. Men spiller det egentlig noen rolle - bare nummeret er synlig?

Jeg liker liksom at ting skal se bra ut jeg da, men vi får se. Bare synes det er rart at må bruke vanlig klistremerke istedet for litt bedre kvalitet (f.eks som baatplassens eget merke :smiley: )

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Jeg synes merkene er en designfiasko. De tar dessuten 50% av utsikten fra sidevinduene i daycruiseren, så det er et sikkerhetsaspekt i det å utstede så svære klistremerker. Å sette en svær reklameplakat på den blanke og lekre gelcoaten er uaktuelt. Kona er sur og synes de er grusomme. Jeg er enig og merkene skal av!

 

Hvorfor må NSSR ha sin internettadresse med svære typer på en båtmerke? Synes de at deres inntog i internettverdenen er så innmari spesiell at den må markedsføres overfor alle båtfarende på sjøen - de fleste uten internettforbindelse?

Link to post
Share on other sites

(f.eks som baatplassens eget merke :smiley: )

Når vi bestilte merker kom de i to prisklasser:

Rimelig: offsett trykk, blekes av sol, vær og vind.

Dyrt: silketrykk, holder bedre.

 

Men krever forsikringsselkapene at merkene står på? Det har tidligere blitt skrevet at man kan lage merker selv.

Er det da noe krav til utforming av disse? Hvis ikke er jo hele nummer-opplegget en vits, da kan man bare lage et frimerke skilt. Eller skrive nummeret på et BP merke..

Hva med å montere nummeret inne i båten, er det "lov"?

 

Uansett er hele ordningen en vits....

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Gismo skrev:
forslag til å få fjernet limet etter de gamle reg.merkene?

Hvis de gamle sitter på så varm med hårføner når du tar de av, da følger limet med.

Er det bare limet som sitter igjen så har de noe som her "Label Off" på Biltema som løsner opp lim. Alternativt kan man bruke rødsprit, eller aceton som siste mulighet. (kan matte overflaten noe så man må vokse etterpå).

Og sett de nye merkene på en rute. :smiley:

Link to post
Share on other sites

skulle bare mangle at en ikke kan trimme vekk reklamen!

Jeg godtar ikke klistremerkene i det hele tatt og har ekperimentert med nummerskilt i syrefast stål til tresnekka Tora.

 

Disse har jeg fått laserskåret i Thailand etter egen tegning.

Pris: Vet ikke. Båtbyggeren min fikset det.

img_3263small.jpgimg_3261small.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Det var jo litt tøft :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Er det bare limet som sitter igjen så har de noe som her "Label Off" på Biltema som løsner opp lim.

Label Off vil jeg tro er sitrus, enkelt og greit.

Sitrus er regnet som det beste på å fjerne lim fra klistremerker og sånt, det er også helt ufarlig å jobbe med!

Rent teoretisk skal vel også en sitron gjøre ca samme nytten som de greiene på flaske.

Link to post
Share on other sites

God ide Ingar!

 

Eller en avtale med meg selv om å selge til mulig interesserte. Skal sjekke hva det koster og komme tilbake til saken.

 

Når det gjelder NSSR og klistremerker. Jeg irriterer meg enda mer over merket som markerer medlemskap i Kystpatruljen. Det er kjempestort og kommer ikke på vinduet i båten min. Dette kan en jo ikke uten videre lage selv, men det kunne vært MYE mindre.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...