Jump to content

Lite hull i gummibåt

pensol

Recommended Posts

quote.gif
Vi har en liten Zodiac 250 på slep etter båten når vi er på ferie. Etter 2-3dager begynner det å bli lite luft i et av kammerene. Hullet
er godt skjult, og jeg kan ikke "høre" det. Finnes det "noe" jeg kan smøre på eller noe sånt for å se luftbobler. Eller er det en annen måte å
finne hullet på?

Espen :seeya:

Bruk en spruteflaske med litt zalo, så ser du raskt hvor luften pippler ut.

Senior-du er min helt!

Lekkasjestesteren - http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=93463 er fantastisk - og vi burde vel alle ha en slik i båten og regelmessig gå over gassanlegget. Sikkerhet knyttet til gassanlegget er nok viktigere enn lekkasje i RIBen. Dessuten bør du ha tilgang på kompressor slik at du får tilstrekkelig mengde luft i tubene. I løpet av ett døgn varierer lufttemperaturen så mye at dette kan forklare at du ikke finner hullet ved litt lave lufttemperaturer. Jeg har bistått flere med å finne hull på denne måten - har en kompressor ombord som har vært effektiv til å påvise hull (og drive luftsag. luftdrill og annet). Har blitt tilhenger av trykkluft ombord - flott for å presse ut gress og annet i skroggjennomganger.

• 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...