Jump to content

Sjøegenskaper/erfaringer Nor Star 290


bella

Recommended Posts

Er på båtjakt igjen, og har sett meg ut Nor Star 290 som et meget hett alternativ.

Dette etter å ha sett på messer og lest mange innlegg og diskusjoner på forumet her.

Det ser ut til at flere her på forumet her har endt opp med en Nor Star 290, etter å ha vært igjennom en prosess med flere alternativer som meg.

Jeg lurer på om det er noen som har/har hatt Nor Star 290, som kan gi meg noen tilbakemeldinger på båtens sjøegenskaper.

Leste i en tråd her at den var litt hard i motsjø, og litt flat i bunn.

Jeg har sett på en 2004 modell på Finn, og lurer også i den forbindelse på om noen vet om det har vært noen vesentlig endringer på skroget eller innredningen etter 2004?

 

Har vært i kontakt med Nor Star, men de kan ikke levere nye båter før i september/oktober, men det er jo et tegn på at båtene er populære.

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett på en 2004 modell på Finn, og lurer også i den forbindelse på om noen vet om det har vært noen vesentlig endringer på skroget eller innredningen etter 2004?

Jeg har pratet med en som har hatt en slik båt - den gang den het Polar (?). Han sa at den var litt hard i sjøen. KAn kanskje også tyde på et litt flatt skrog når båten fungerer bra med KAD 43 - det er en ganske stor båt for denne motoren.

 

Mener å huske at det har vært en oppgradering av dashbord og vindskjerm i år. Skroget endrer de nok ikke. Mulig det har kommet ny badeplatform også de siste årene.

 

En fin båt synes jeg - mye båt for pengene, og det virker som om mange synes det er en fin båt, for bruktbåtene går fort.

 

Søker du i åpent forum på norstar finner du ganske mye info om båtene

 

Ligger info om et par i Erfaringsdatabasen også

 

Vær obs på at NorStar leverer halvfabrikat. Jeg er av natur litt skeptisk til det for man vet ikke helt hva man får.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har hatt to stk av denne og det er en godt gjennomtenkt og solid bygget båt. Når det gjelder sjøegenskapene er den raskt opp i plan og er stabil og god å kjøre, men den kan nok være litt hard i motsjø og slå litt p.gr.a relativt lav stigning på skroget. Merker faktisk ganske god forskjell på akkurat dette på Bavariaen jeg nå har (nå er det også en god del tyngre båt også).

 

Underskroget er uforandet siden den het Polar, men det er gjort noe endringer i overskroget. På 2006 mod. ble vindskjerm og badeplattform endret noe, men ellers er lite endret. Se ellers en annen tråd her der en som skulle ha ny bad om råd. Der ligger det mange gode tips.

 

Kan anbefale båten - meget godt fornøyd med den første jeg hadde. Litt mer blandet erfaring på den andre (2004 mod), men det tror jeg er mer tilfeldigheter. Men husk at når du sammenligner i pris og størrelse er det en stor 27 1/2 foter - ikke en 29 foter. Men likevel mye båt for pengene!

 

Om det er -04 mod som nå akkurat er lagt ut på nettet, er det naboen som skal selge og den båten kan jeg anbefale. Meget godt holdt! Men løp og kjøp - tror det mange interesenter!

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

[Om det er -04 mod som nå akkurat er lagt ut på nettet, er det naboen som skal selge og den båten kan jeg anbefale. Meget godt holdt! Men løp og kjøp - tror det mange interesenter!

 

Da er det nok naboen sin ja...har snakket med han, og vet at det er mange som er innteresert. Om den går fra meg så får jeg smøre meg med tålmodghet så dukker det nok opp andre alternativer før sommeren er over.

Redigert av bella (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...