Jump to content

Evinrude 9,5hk noe å trimme?


Sleipner93

Recommended Posts

Hei. Min bestefar har innsett at han ikke kommer til å bruke den gamle 9,5 hesteren som han har på hytta og jeg overtar da denne. Denne skal stå på vår Siddis Trippel 3 som er på hytta. Jeg lurer på om disse 9,5hesterne er like som 9,9 og kan lett trimmes til 15 eller er dette vanskelig?

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du noen årsmodell , evt serienr eller bilder av deksel+inni?

Er ikke kjent med disse selv, men sikkert andre her som er det...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Den der er nok for gammel. Kan tenke meg den er rundt 80modell? Den er slik som den på bildet så står det 9og et lite 5tall etterpå altså 9,5 :wink: Idag for jeg sett på den tror jeg og skal ta noen bilder! Kanskje jeg prøver å starte den og, får se hva jeg får tid til ettersom jeg vil på båttur idag :lol:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mener å ha hørt at du kan regne med 12-13hk fra en sånn ombygd til "15hk"

En kamerat av meg hadde flere sånne for rundt 20 år siden, både som 9.9 og 15. Han sa at at det på en av de han hadde, så var det en plasttrakt i selve forgasseren som fungerte som en innsnevring/plombering. Denne ble da nøkket ut, motoren fikk da mer turtall etterpå. (disse går på et relativt heftig turtall, 216cc og oppgitt maks turtall på 6750-7250 på 15hk dersom jeg husker riktig)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...