Ludde30 Startet 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2007 Ikke overraskende så har min gamle Crescent 4 hk gått fra å være lettstartet til ikke å starte i det hele tatt. Det begynte i fjor sommer da den etter mang en fin jolletur plutselig ga klar beskjed om at den ikke gidder mer. Jeg har ambisjoner om å få liv i den igjen, og lurer da selvsagt på hvor jeg skal begynne. Tenkte å sjekke tennpluggen ikveld, men det er omtrent det eneste jeg er kreativ nok til å starte med uten å få noen tips. Er det f.eks et kullfilter eller lignende som kan gå tett? Andre ting? Bør den festes til en mellomdistanserakett og sprenges? Tips? Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Hasla 26 Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Første du kan gjøre om og se om det er gnist på pluggene,og så kan du se om pluggene blir våte med bensin.Sånn til og begynne med.mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Honduras Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Min bestefar hadde en Crecent 4Hk. Det var med den motoren jeg lærte å ro.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ludde30 Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Ja du sier noe Honduras Jeg sjekker som sagt pluggen ikveld, og er det ikke den så har jeg ikke peiling på hva neste sjekkpunkt er. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
bolla Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 ei gammel ketchupflaske m litt 2t bensin og en sprut i gassern....hvis brumm...tette dyser i gasser.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Jeg kjøpte en sånn motor på ekebergmarkedet i fjord. Jeg brukte ca 2 timer å få den i gang. Nå går den som en kule og starter på første forsøk. Sjekk om det er kontakt i de to polene på den svarte platen over gassen. Jeg bruker bare en ståltrådbit. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Sjekk for gnist, er den svak eller fraværende sjekk stiften... kan være utslitt eller det kan ha lagt seg på et tynt belegg som hindrer kontakt . ( hvis belegg ( korrosjon ) kan det enkelt pusses bort med litt fint slipe papir, juster stift åpningen etterpå + ha på litt fett på knasten ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Smaapala Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Hei Kaptein Fredrik Hvorfor kortslutter du lysutaket med en ståltråd? Smapala Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2010 Det var med den motoren jeg lærte å ro. Ikke for å være sarkastisk på noen som helst måte, men den setningen til Honduras over var et skikkelig " Gullkorn ". Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Er det et lysuttak? Jeg fikk bare gnist når de var koblet sammen. Nå er jeg litt usikker?!?!? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.