Jump to content

Motorkonservering


JRK

Recommended Posts

Hei,

 

Har i alle år holdt motoren rein med zalovask. Båten har stått hjemme med litt varme i motorommet. Irr og rust har aldri vært ett problem. Sist vinter sto båten i havna (på land). uten strømtilkoblig. og nå i vår vår det kommet litt irr og rust her og der. Heldigvis var det en liten jobb å gjøre rent oh lakke over. De neste sesongene kommer den også til å stå uten varme, og jeg er redd for mer korrosjon.

 

Ser at mange motorer er mye feitere i overflaten enn min, vet ikke om det er fordi noen setter de inn med noe, eller kanskje det bare er CRC.

 

Hvordan vinterkonserverer dere andre motorene deres utvendig?

Redigert av JRK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

WD40 ca 1/3 boks over motoren i pene dusjer.

I henhold til Roger (min gudsbenådede mekaniker) har WD40 noe bedre fuktighetsfortrengning enn CRC (5-56).

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker CRC 6-66 Er litt tykkere enn 5-56 og lukter mye bedre enn både WD40 og 5-56, er fint med litt godlukt når motoren blir varm, istedenfor at det lukter rustløser. 6-66 skal også tåle mer saltvann før den oppløses, jeg er veldig fornøyd med produktet.

 

Hmm, kanskje jeg kunne få litt reklameinntekter :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bruker også godt med CRC 6-66 både høst og litt på våren, og fikk skryt for hvordan min 1997 årsmodel motor så ut da jeg solgte den nettop! Ikke ofte en kjøper skryter av det han kjøper, og attpåtil før handelen var gjort!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg sa at prisen var "fast" og hvis han ville ha båten så var det bare å betale eller sette seg i bilen og kjøre samme veien tilbake! Vel, om ikke akkurat med de ordene så var jeg tydelig på dette hele veien. :wink: Tror jeg kunne solgt båten/motoren minst tre ganger for prisen jeg satte! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...