JRK Startet 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2007 (redigert) Hei, Har i alle år holdt motoren rein med zalovask. Båten har stått hjemme med litt varme i motorommet. Irr og rust har aldri vært ett problem. Sist vinter sto båten i havna (på land). uten strømtilkoblig. og nå i vår vår det kommet litt irr og rust her og der. Heldigvis var det en liten jobb å gjøre rent oh lakke over. De neste sesongene kommer den også til å stå uten varme, og jeg er redd for mer korrosjon. Ser at mange motorer er mye feitere i overflaten enn min, vet ikke om det er fordi noen setter de inn med noe, eller kanskje det bare er CRC. Hvordan vinterkonserverer dere andre motorene deres utvendig? Redigert 31.Mai.2007 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 WD40 ca 1/3 boks over motoren i pene dusjer. I henhold til Roger (min gudsbenådede mekaniker) har WD40 noe bedre fuktighetsfortrengning enn CRC (5-56). Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Yankee Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Jeg bruker CRC 6-66 Er litt tykkere enn 5-56 og lukter mye bedre enn både WD40 og 5-56, er fint med litt godlukt når motoren blir varm, istedenfor at det lukter rustløser. 6-66 skal også tåle mer saltvann før den oppløses, jeg er veldig fornøyd med produktet. Hmm, kanskje jeg kunne få litt reklameinntekter Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Og jeg tømmer en boks med Multi 2000 fra Würth over motoren, kabestokker og sikringspanel hver høst. Nesten identisk produkt som de over her bruker. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Bruker også godt med CRC 6-66 både høst og litt på våren, og fikk skryt for hvordan min 1997 årsmodel motor så ut da jeg solgte den nettop! Ikke ofte en kjøper skryter av det han kjøper, og attpåtil før handelen var gjort! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ben Sin Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Dårlig prutetriks i hvertfall.. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Vel, jeg sa at prisen var "fast" og hvis han ville ha båten så var det bare å betale eller sette seg i bilen og kjøre samme veien tilbake! Vel, om ikke akkurat med de ordene så var jeg tydelig på dette hele veien. Tror jeg kunne solgt båten/motoren minst tre ganger for prisen jeg satte! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
jo_no Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 På den forrige båten brukte jeg en coctail bestående av en 50-50 blanding av motorolje og white spirit. Hadde blandingen på dusjflaske. Ga motoren en dusj i løpet av vinteren hvis det hadde 'tørket' opp. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Zalovasken er selve grunnen til rust.. Denne dreper alt som finnes av oje og fettrester på motoren, og disse restene forhindrer faktisk at det dannes rust. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Motoren ruster ikke om den er skikkelig malt. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Om du vasker den med Zalo vil den uansett ruste, da lakk ikke er vanntett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.