Jump to content

Hjelp - trenger DP 290 drev - hvordan får man tak i det?


Båtten

Recommended Posts

Mitt drev tok kvelden, og jeg trenger et nytt (brukt) så fort som mulig. Trenger 1,78:1 utveksling til en Volvo Penta AQAD 41A motor.

 

Er det noen som har et stalltips på hvor/hvordan man kan få tak dette - helst til en fornuftig pris.

Og ja - hva bør det koste?

 

Takker for alle svar! :-)

 

Mvh

Terje

fortiden landkrabbe :-(

Link to post
Share on other sites

Takker for mange svar på kort tid :-)

 

MVH: Takk for tipset, men fant ingen der nå.

 

isgjorn: Jeg har nå lært å være litt mer kreativ på søk på Finn.no - takk! Sjekker ut denne

 

atr72: Mulig jeg har sett feil, men jeg fant ingen passende drev på Mitab eller MarinePartsEurope.com som siden heter.

 

SF: Jeg kjørte båten fra Sandvika (Oslo) til Horten (HSR) for service. Når de tar opp båten ser de at drevet er gått. (jeg har ikke merket noe på denne turen på 1½ time). Det har slitt seg hull eller rift fra innsiden i underhuset som var 10x1cm i følge dem. Dermed har all olje rent ut, og det var naturlig nok fullt av saltvann. HSR anbefalte meg å bytte hele, og ikke bare underhuset siden det først har vært saltvann i hele drevet... Ikke vet jeg. Noen erfaringer / tips?

 

Takker igjen for svar!

 

Mvh

Terje

Link to post
Share on other sites

Om all olje har rent ut og blitt erstattet med sjøvann så høres rådet du fikk ganske greit ut. Antar at du da også har gått en stund uten olje på drevet :nonod: da er det nok ikke mye igjen av det.

 

Når det er sagt så er ikke det faktum at det har vært saltvann i drevet alene en grunn til å kassere det.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...