Jump to content

Beregning av flyteelementer til brygge, Haster!


ullrich

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har nettopp bygget en flytebrygge(1mx3,30m) som jeg skal bruke i elv. Har bygget rammen i 2`x6` impregnert, og kledd toppen med terrassebord 1`x 5`

 

Har planlagt å bruke 30L plastkanner som flyteelementer(standard blå kjemikaliebeholdere), problemet er bare hvor mange jeg må ha? Har samlet 12 stykk med total volum på 360L. Holder dette?

 

Brygga skal "elvsettes" til helga, så det haster litt :smiley:

 

Alle beregninger mottas med stor takknemlighet!

Link to post
Share on other sites

Er vel nesten 360 kg bare i materialer jo.. VEnt til det blir vått.. FOr at dette skal være noe bør du ha 4 stk slike blå tønner 200 litere eller 4 stk 1 X 0.5 X 0.5 isoporklosser. Etter mine meining

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Leste 3 X 3.3 meter.. Så ikke før nå at den er 1 X 3,3 meter. MEn uansett så blir det der ustabilt som bare f.. Tro meg.. Fikset en brygge i dag 1,4 X 6 meter med 6 stk firkanta flyte elementer i isopor. Liker ikke å gå på kanten det kan eg si deg..

 

Siste brygga eg bygget er 2,4 X 8 meter.. 6 tonn oppdrift..

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Hei.

Brygga er ikke frittflytende. Den skal kun brukes som en meter med forlengelse på den opprinnelige steinbrygga. Flytebrygga blir festet til land med to jernbjelker som står i Y-sko.(støpte på land, boltet på brygga)

 

Takker for svar!

Link to post
Share on other sites

Hvis dette innebærer at en del av bryggens vekt bæres av steinbrygga og de 360 liter oppdrift ligger på den andre enden så holder det kanskje men er lite. På enden av vår flytebrygge så har vi ekstra oppdrift (750kg) fordi når flere folk står på enden så var det litt lite med bare 500 kg.

 

Jeg skrev over at vi har 1000kg for 2x4m. Men man må jo også tenke seg hvor mange personer er på brygga og 2 personer i forhold til 1000kg er lite sammenliknet med 2 personer på 360kg. Sånt sett er jeg blitt atskillig mer skeptisk siden igår om 360kg er nok, selv om brygga selv veier mindre enn halvparten av vår.

Link to post
Share on other sites

Skal en ha nytte av disse 360 litrene som oppdrift så betinger det at alle plastkannene er helt under vann og det er ikke alltid tilfelle på de brygger jeg har sett, men jeg regner med at dette er tilfelle her.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...